  • Data: 2012-03-14 09:36:37
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbynek Ltd. napisał:

    > Jest też takie pojęcie jak Podstawowa Przemiana Materii (PPM). I dla
    > "średniej" wartości parametrów mężczyzny wynosi ona około 1800kcal
    > na dobę. To jest przemiana liczona dla śpiącego 24h człowieka. Każda
    > aktywność zwiększa zużycie kalorii.
    > Spośród tych 1800kcal jak część energii pójdzie na ogrzewanie? 100%?
    > Bez żartów. Zasilanie człowieka to nie tylko utrzymanie temperatury.

    Tak, sto procent. Bez żartów. Bo gdyby mniej, to gdzie się ma podziać
    reszta? Jak się człowiek dobrze wyśpi, to by coś zjadł. Gryzie. Jak
    spał przez 24 godziny, to bułka nie pierwszej świeżości. Twarda, gryźć
    trzeba mocno, aktywność większą przejawić. Ale poza ciepłem, z tej
    aktywności nic więcej nie będzie. Potem biegnie na dziesiąte piętro. Ze
    szkolnych wzorów można wyliczyć, ile zyskał na tym energii potencjalnej.
    Kosztem bułki oczywiście. Ale jak zbiegnie spowrotem na dół, to gówno
    z tego będzie, a nie bułka. I znowu się spoci. Kiwa palcem w bucie też
    tylko dla rozgrzewki. Nawet jak pracuje mieszając cement we wiadrze, to
    z tej pracy tylko ciepło pozostanie. Tu akurat w tym cemencie, ale to
    mniejszość w porównaniu z ciepłem, co go przy robocie zagrzewało. (A do
    bilansu cieplnego otoczenia to ciepło wlicza się tak samo.)

    --
    Jarek