  • Data: 2012-02-29 22:49:08
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 10:35:09 +0100, wacek napisał(a):
    > ok, teraz zrozumiałem twoje myślenie, faktycznie to ma sens, ale z drugiej
    > strony rozważmy ten prąd w kawałku felgi i kawałku czasu, w tym kawałku
    > felgi w tej chwili czasowej powstaje zmienny prąd wirowy, produkujący
    > zmienne pole, więc jeśli ten kawałek felgi jest w ruchu w stosunku do cewki
    > to jak w tej cewce to zmienne pole w ruchu miało by stać sie stałe?

    ale z drugiej strony - jak mialoby byc zmienne ?
    magnes wzbudza w feldze jakis prad wirowy, felga ten prad "unosi",
    ale jak sie zblizaja do jakies granicy to nagle brakuje podtrzymania i prad
    "przeskakuje" w poblize magnesu i wszystko zaczyna sie od poczatku ?

    no coz, moze i jest takie zjawisko,

    > chcesz powiedzieć ze złożenie tych wszystkich pól od wszystkich kawałków
    > felgi w dłuższym czasie daje nam pole stałe w stosunku do cewki?

    no wlasnie - tak mi sie wydaje ze felga sie bedzie przesuwac, a prad bedzie
    stal w miejscu.

    No ale generatory asynchroniczne jakos dzialaja ... tam niby przypade inny,
    ale z drugiej strony jakby podobny ..

    J.