  • Data: 2012-02-28 12:37:26
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" napisał:
    > Przez ile czasu da te 0,5kW? I jak to liczysz? Czy przez dwie godziny
    > cherlak da radę te 0,5 kW produkować. Czyli prościej czy da radę
    > przy umownej sprawności prądnicy 100% wyprodukować 1kWh?

    Jak liczę to ci powiedziałem z podstawowych wzorów fizyki na energię
    kinetyczną i moc, z doświadczenia z wbieganiem w górę po schodach.
    Niejaki "ajt" policzył to za ciebie, jemu wyszło 0,7kW.
    Jeśli to proste doświadczenie byś sam wykonał to poza obliczeniem mocy na
    wznoszenie, dowiedział byś się że w czasie takiego biegu pracują na maksa
    wszystkie mięśnie, a moc na wznoszenie jest produkowana tylko w nogach, więc
    w czasie takiego biegu produkuje się dobre kilka kilowatów mocy i oczywiście
    przeciętny człowiek wytrzyma to przez pojedyncze minuty.
    Jadąc rowerem to siedzisz sobie wygodnie i większość generowanej mocy idzie
    w pedały, więc te 0.5kW wytrzymasz przez pojedyncze godziny.

    Wracając do tematu, jedyne co się rzuca w oczy dla kumatego człowieka to
    zadziwiająco niska sprawność dynama tradycyjnego, oraz to że to "nowe" jest
    od niego sprawniejsze, natomiast szału nie ma bo to żadne cuda wyciągnąć
    kilka watów z kilkuset w kole.
    W tym "nowym" dynamie wcale nie musi być żadnych części ruchomych, wystarczy
    nieruchomy magnes neodymowy i cewka, magnes generuje w feldze prądy wirowe,
    felga się porusza w stosunku do cewki i mamy zmienne pole w niej i prąd.

    Prawie każdy kto przeczytał dowolny podręcznik fizyki, potrafił by
    skonstruować taką prądnicę sprawniejszą od dynama na 100 sposobów, dlatego
    zastanawiające jest dlaczego całymi latami nikt czegoś lepszego nie
    produkuje.
    Prawdopodobnie dlatego że korporacje albo wykupiły patenty, albo
    opatentowały pomysły po to żeby nikt nie mógł czegoś takiego wymyśleć, bo im
    się to nie opłaca, więc wielce prawdopodobne za tym wynalazkiem niedługo
    zainteresuje się ACTA, PIPA i podobne złodziejskie korporacyjne organizację.