  • 11. Data: 2013-04-01 02:37:14
    Temat: Re: Jak działa pióro
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Piotrne pisze tak:

    > Tylko czy takie coś (kamera i procesor obrazu, odtwarzacz,
    > pamięć na treść 24 książeczek) zmieści się w 99 złotych?

    Co by to nie było to jest to tanie w produkcji czyli mikro kody
    mozaikowe z linkiem co w danym punkcie odegrać z pamięci mp3 lub jakieś
    znaczniki chipowe ale to mniej prawdopodobne.

    Zakryj punkt i sprawdź czy tez zadziała. Jeśli nie to kamerka jak w
    myszkach optycznych.

    --
    Piotr

  • 12. Data: 2013-04-01 09:33:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.04.2013 01:44, Piotrne wrote:

    > Piszą tam o "voice code" wydrukowanym w książce - jednak
    > niczego takiego nie widzę.

    http://www.alibaba.com/product-gs/440663783/Educatio
    nal_Digital_Reader_Pen.html?s=p

    > Symbole są identyczne - nuka
    > we fioletowym kółku; poza tym "aktywne" są też obszary
    > bez symboli. Sprawdzałem też w UV. Jeśli jednak tam są
    > jakieś kody, to dobrze schowane i jednocześnie bardzo
    > skutecznie i szybko rozpoznawane (sądząc z demonstracji),
    > bez konieczności odpowiedniej orientacji "pióra", działa
    > też w jadącym (trzęsącym) samochodzie.

    Na podstawie (dość skąpego) opisu sądzę, że kod jest nanoszony w formie
    wzoru na większej powierzchni. Atrament UV albo IR, skoro używają
    matrycy CMOS to raczej IR, np.:
    http://www.made-in-china.com/showroom/sonicwayjerry/
    product-detailnMyEDjvlLecS/China-Infrared-Ink-C-I-00
    311-.html

    (spróbuj poświecić pilotem i zarejestrować komórką)

    > Tylko czy takie coś (kamera i procesor obrazu, odtwarzacz,
    > pamięć na treść 24 książeczek) zmieści się w 99 złotych?

    4GB SD ~6USD. Kamerka 640x480 około 3 dolarów. Silny procek z
    interfejsem do kamery - 4-5$. Zostaje jeszcze całkiem sporo kasy na
    głośnik, obudowę i marżę(która nie musi być aż tak duża, bo zakładasz,
    że użytkownik kupi drogie książki).

    Michoo

  • 13. Data: 2013-04-01 12:06:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 01 Apr 2013 01:44:32 +0200, Piotrne
    > Tylko czy takie coś (kamera i procesor obrazu, odtwarzacz,
    > pamięć na treść 24 książeczek) zmieści się w 99 złotych?

    Najczęściej bywa tak, że podejrzewamy że zastosowano super
    zawansowana technikę, a późnej jest rozczarowanie bo okazuje się że
    tam gdzie miała być minuaturowa kamerka jest zwykła żarówka ;)

    --
    Marek

  • 14. Data: 2013-04-01 12:20:53
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a może mierzy pojemność?

  • 15. Data: 2013-04-01 12:24:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 01 Apr 2013 09:33:00 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > interfejsem do kamery - 4-5$. Zostaje jeszcze całkiem sporo kasy na
    > głośnik, obudowę i marżę(która nie musi być aż tak duża, bo

    Pokaż mi zabawkę dla dziecka, która ma takie high tech komponenty.
    Zobacz jak wyglądają pseudo "laptopy edukacyjne" dla dzieci. "Laptop"
    o obudowie przekątnej kikunastu cali a włożony cz-b ekran lcd o
    przekątnej 5 cm i parszywej rozdzielczosci 100x32. Cena ponad 100 zl.
    W masowej produkcji porzadny ekran lcd tft 1024x768 kosztował by
    kilkanaście $. Dlaczego sprzedaje się takie badziewia skoro można w
    podobnej cenie wyprodukować zabawke z bardziej zaawansowanymi
    komponentami?
    Widziałem zabawkę-aparat. Znowu pseudo ekran lcd, apart po
    "pstryknieciu" fotki wyświetla psedo obrazek udajacy zrobione
    zdjecie. A można by było dodać za te pare $ mały ekran tft + chociaz
    1Mpx kamerke + chociaz niewymienny wewnetrzny flash na te
    kilkadziesiąt fotek. Czy dziecko nie miałoby większą frajdę mając
    zabawkowy aparat ale robiący "prawdziwe" zdjęcia?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-04-01 12:33:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.04.2013 12:24, Marek wrote:
    > zakładasz,
    >
    > Pokaż mi zabawkę dla dziecka, która ma takie high tech komponenty.

    No przecież właśnie widzisz. ;)

    > Zobacz jak wyglądają pseudo "laptopy edukacyjne" dla dzieci.

    A to inna sprawa.

> [...]
    > 5 cm i parszywej rozdzielczosci 100x32. Cena ponad 100 zl. W masowej
    > produkcji porzadny ekran lcd tft 1024x768 kosztował by kilkanaście $.

    Ale musisz doliczyć procesor, który jest w stanie taki ekran obsłużyć. I
    ram dla takiego procesora, i większy flash...

    > Dlaczego sprzedaje się takie badziewia skoro można w podobnej cenie
    > wyprodukować zabawke z bardziej zaawansowanymi komponentami?

    Bo:
    a) ktoś to kupuje
    b) sprzęt musiałby jednak być ze 2 razy droższy.

> [...]
    > chociaz niewymienny wewnetrzny flash na te kilkadziesiąt fotek. Czy
    > dziecko nie miałoby większą frajdę mając zabawkowy aparat ale robiący

    10$ kosztują chińskie kamerki/aparaty z obsługą kart SD. Dokładasz
    obudowę za 2 dolary i wyświetlacz z magazynu za kolejne dwa i masz
    sprzęt gotowy...

    Michoo

  • 17. Data: 2013-04-01 12:48:11
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 01.04.2013 12:33, Michoo pisze:

> [...]

    No właśnie nie, niech dzieciak rozwija wyobraźnię :-)

  • 18. Data: 2013-04-01 12:59:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    PiteR <e...@f...pl> napisał(a):
    > Co by to nie było to jest to tanie w produkcji czyli mikro kody
    > mozaikowe z linkiem co w danym punkcie odegrać z pamięci mp3 lub jakieś
    > znaczniki chipowe ale to mniej prawdopodobne.

    Wątpię aby mikrokody były tanie. Skoro ich nie widać, to muszą być naprawdę
    małe a optyka musiałaby działać niezawodnie w ręce dziecka i bez problemy te
    kody odczytywać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2013-04-01 13:06:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):
> [...]
    product-detailnMyEDjvl
    > LecS/China-Infrared-Ink-C-I-00311-.html
    > (spróbuj poświecić pilotem i zarejestrować komórką)

    IR to dobry trop.
    http://www.talkpens.com/faq/2012/0320/131.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 20. Data: 2013-04-01 15:09:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 01 Apr 2013 12:48:11 +0200, Zbych <z...@o...pl> wrote:
    > No właśnie nie, niech dzieciak rozwija wyobraźnię :-)

    Ok, jest to jakiś argument :-)

    --
    Marek