-
X-Received: by 2002:a25:e687:: with SMTP id d129mr2450ybh.3.1547216681217; Fri, 11
Jan 2019 06:24:41 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:e687:: with SMTP id d129mr2450ybh.3.1547216681217; Fri, 11
Jan 2019 06:24:41 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!v55no1447095qtk.0!news-out.google.com!h3ni826qtk.1!nntp.google.com!v5
5no1447089qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 11 Jan 2019 06:24:40 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5c38627c$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
<yd1azasjujwm$.wmy8avbnhau1$.dlg@40tude.net>
<q14lqm$dse$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<q14oap$gh8$1@node1.news.atman.pl>
<rwbrzpd1fd0v.l7bf54xv9xhf$.dlg@40tude.net>
<5c35f02e$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<16k0kr8g5l8z0$.cqi7in0eyish.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
<5c38627c$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 11 Jan 2019 14:24:41 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648105
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 11 stycznia 2019 03:31:43 UTC-6 użytkownik T. napisał:
> W dniu 2019-01-10 o 17:50, s...@g...com pisze:
> > W dniu środa, 9 stycznia 2019 07:03:31 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> >> Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:59:26 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
> >>
> >>> Weź kawałek taśmy stalowej, może być miernicza. Próbuj użyć do pchania -
> >>> nie da się, bo taśma się zwija.
> >>>
> >>> Ściśnij krawędzie, żeby nadać taśmie kształt lekko walcowaty.
> >>>
> >>> Taśma staje się sztywna i może być używana do pchania.
> >>
> >> Rozważ stan statyczny przekładni. Masz dwie pary kół stożkowych
> >> ściskanych sprężynami. Czy pasek pomiędzy nimi będzie ściskany czy
> >> rozciągany? (mówię oczywiście o siłach wzdłuż paska)
> >>
> >>
> >
> > Bedzie rozciagany. Bo tak jest ta przekladnia zrobiona ze zamiast napinacza w
postaci dodatkowej rolki jest rozciaganie tego paska za pomoca bocznych powierzchni
kol pasowych.
> >
>
> Ale tak na chłopski rozum - każda blaszka z sąsiednią nie jest niczym
> połączona. Mają one wyłącznie wspólny metalowy pasek (ściślej - dwa).
> Zatem jeśli blaszki są chwytane przez koło pasowe i siła przenoszona
> przez nie na metalową taśmę to oznaczałoby, że cała siła jest
> przenoszona przez te metalowe taśmy.
No nie.
Calosc jest luzno spasowana. W sensie blaszki-opaski.
Oba kola sciskaja pasek. To powoduje ze opaski sa rozciagane i maja tendencje do
schodzenia sie ku srodkowi blaszek ale niezbyt mocno.
Tylko tyle aby sie te blaszki nie wyluzowaly i nie wypadly.
Uklad opaski-blaszki porusza sie wzgledem caly czas. Niezbyt intensywnie ale jednak.
Jak juz tu pisalem na opaski fila jest polozona bardzo niewielka.
> A nie wyglądają na zbyt mocne.
I nie musza byc.
> Jeśli jedna blaszka popycha kolejną, a wstęga blachy jest tylko
> elementem stabilizującym i nie będącym pod obciążeniem - wtedy ma to
> wiecej sensu.
I tak wlasnie jest. Opaski tylko sprawiaja ze ze po stronie luznej blaszki nie moga
sie przesuwac na boki i robia to bez obciazenia.
Po stronie sciskajacej robia to samo i obciazenie scinajace opaski jest wieksze ale
jak pasek jest w dobrym stanie to powinien sie ustalic i scisnac zanim to scinajace
obciazenie bedzie duze.
> Przyznam, że zagadnienie jest ciekawe. W dodatku może też być tak, że
> różnie pracują przekładnie w zależności od zastosowanego łańcucha - ten
> z poprzecznymi blaszkami będzie pchał, a ten z ogniwami - ciągnął...
>
Tak, ten z ogniwami ciagnie. Jest bardziej tradycyjny w tym wzgledzie.
Przy tym pchajacym wazne jest aby pamietac ze jego sekretem jest precyzja spasowania
i blaszek i kol pasowych i ich docisku.
Ten pas ciagle pracuje i blaszki o siebie tra. Sa twarde ale sie zuzywaja. Podobnie
jak kola pasowe.
Nie kojarze jaka dokladnie jest trwalosc ale jest sporo mniejsza od tradycyjnych
trybow w skrzyni zebatej.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.19 17:07 J.F.
- 11.01.19 17:35 s...@g...com
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
- 11.01.19 20:50 szod
- 11.01.19 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=