  • Data: 2010-11-22 23:10:09
    Temat: Re: Jak działa nagłówek max-age?
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-22 12:35, Marek pisze:
    > "Gdy natomiast ustawimy max-age na np. 100 sekund, to jeśli przed setną
    > sekundą powtórnie wejdziesz na daną stronę, to przeglądarka w ogóle nie
    > powinna serwera o nic pytać"

    Na moim laptopie tak się dzieje...

    > Albo ustawione jest max-age, albo must-revalidate. Jedno drugie wyklucza
    > z logicznego punktu widzenia. Odpowiedziałem Tobie na pytanie jak działa
    > must-revalidate a potem przeszedłem do opisu kiedy nie za każdym razem
    > przeglądarka odpytuje serwer: odpowiedziałem, że gdy np. ustawimy
    > max-age. Wariant "max-age" to DRUGI nie mający nic wspólnego z
    > must-revalidate rozważany przypadek.

    ...niezależnie od must-revalidate. Mój laptop mnie lubi :-P
    If-modified-since też zachowuje się u mnie zgodnie z oczekiwaniem.
    Zaskoczyło mnie tylko, że nie podając max-age browser pobiera odpowiedź
    z cache przez parę sekund nie odpytując serwera, dopiero kolejne
    kliknięcie linku robi, co powinno (odpytuje serwer i dostaje 304).

    > No a o czym piszę? Jeśli jest max-age, to max-age (cache-control) bierze
    > priorytet nad Expires. To samo zdanie można ująć odwrotnie: jeśli nie ma
    > max-age, to Expires bierze górę nad cache-control. Przespałeś lekcje
    > logiki matematycznej i prawa de'Morgana? :-D

    To pewnie prawda i przyjmuję do wiadomości.

    Prawdziwy.

    artur