  • Data: 2010-11-24 00:25:41
    Temat: Re: Jak działa nagłówek max-age?
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    No i znalazłem odpowiedź i rozwiązałem problem! :-D

    Tak jak chyba Ty napisałeś: sesje psują cacheowanie.

    http://pl2.php.net/manual/en/function.session-cache-
    limiter.php

    Stosuję wartość limitera "nocache". Powoduje to wysłanie nagłówków:

    Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
    Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0,
    pre-check=0
    Pragma: no-cache

    Ponieważ stosuję cache-control: max-age, to automatycznie unieważniam
    nagłówek Expires i przykrywam Cache-Control. Jednakże pozostaje co?
    Pragma! :-D Mozilla traktuje ten nagłówek z priorytetem. Tymczasem IE
    odwrotnie - jeśli HTTP 1.1, to sterowanie cach'em przejmuje
    cache-control. Pragma się nie liczy wtedy. Wystarczyło więc przykryć i
    ten nagłówek. Oczywiście trzeba starannie przemyśleć mechanizmy w CMS
    decydujące o tym czy stronę można cacheować czy nie w zależności od tego
    jakie moduły wykorzystano do generowania treści. To akurat opanowane
    mam. No i działa idealnie.