  • 1. Data: 2012-05-11 19:06:20
    Temat: Jak działa komputer - pamięc?
    Od: Michał Szatański <m...@o...pl>

    Czytałem o tranzystorze i przerzutniku. Czy ktoś objaśniłby działanie
    pamięci komputera?

  • 2. Data: 2012-05-11 19:16:12
    Temat: Re: Jak działa komputer - pamięc?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Szatański" napisał
    >Czytałem o tranzystorze i przerzutniku. Czy ktoś objaśniłby działanie
    >pamięci komputera?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_ferryt
    owa

    J.

  • 3. Data: 2012-05-11 20:04:47
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 05/11/2012 07:16 PM, J.F wrote:
    > Użytkownik "Michał Szatański" napisał
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_ferryt
    owa

    Jak masz nowszy sprzęt to zobacz jeszcze to:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_random-access_m
    emory

    pozdr.
    w.

  • 4. Data: 2012-05-11 20:05:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, May 11, 2012, 7:16:12 PM, you wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_ferryt
    owa

    Sadysta :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-05-11 20:32:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-11 20:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Sadysta :)

    Ojtamojatm! I tak dobrze, że go nie odesłał do opisu pamięci rtęciowej
    <http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_rt%C4
    %99ciowa>

    Piotrek

  • 6. Data: 2012-05-11 20:37:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotrek,

    Friday, May 11, 2012, 8:32:01 PM, you wrote:

    > Ojtamojatm! I tak dobrze, że go nie odesłał do opisu pamięci rtęciowej
    > <http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_rt%C4
    %99ciowa>

    A może magnetostrykcyjnej Olivetti? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-05-11 20:51:26
    Od: "kk" <...@...pl>

    Kiedyś miałem okazję widzieć pracujący komputer ( maszynę liczącą) ze stacji
    Wostok.
    Również w środku. Pamięć ROM to dopiero była ręczna robota.
    Wszystko na ferrytach. Kodowanie pamięci na zasadzie jest trzeci drucik w
    rdzeniu lub go nie ma.
    Rdzenie takie, że gołym okiem trudno było zobaczyć, że ma dziurkę.
    Nie pamiętam ile tego było w kB, ale wymiarowo to było ze dwie Księgi
    Eksperta Visual Studio 2008.
    Piszę tu o samym bloku pamięci ROM.
    Cały komputer to był sześcianik nie cały metr z każdej strony.

    k.k.

  • 8. Data: 2012-05-11 21:15:46
    Od: Michał Szatański <m...@o...pl>

    Tu jest o kondensatorze, gdzie indziej o tranzystorze. ? A propos.

  • 9. Data: 2012-05-11 21:44:45
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-11 19:06, Michał Szatański pisze:
    > Czytałem o tranzystorze i przerzutniku. Czy ktoś objaśniłby działanie
    > pamięci komputera?

    Ale jakiej pamieci ??

    W komputerze znajduje sie kilka kostek roznego rodzaju pamieci, no i
    dysk to tez pamiec.

  • 10. Data: 2012-05-11 22:00:32
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Kasa przyjmie" <i...@...c> napisał w wiadomości
    > Ale jakiej pamieci ??
    > W komputerze znajduje sie kilka kostek roznego rodzaju pamieci, no i

    No przecież napisał, tranzystorowa

    > dysk to tez pamiec.

    No i w związku z tym? dalej mamy kostki i tranzystory...

    --
    Irokez