  • Data: 2016-04-06 09:09:45
    Temat: Re: Jak dobrze uwarunkować metodę najmniejszych kwadratów
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 06 Apr 2016 00:59:32 +0100, Roman W
    <b...@g...pl> wrote:
    > Tak ale nie mówiłem o takim przypadku, tylko o takim w którym akcja
    > jest notowana w EUR i dozwolone ceny notowań są wielokrotnosciami
    > 0.05 EUR. Nic nie trzeba przeliczać na inne waluty.

    Primo, strefy czasowe. Secundo, w USA chyba nie używają EUR. Czyli
    tylko na drodze konwencji możesz porównywać notowania z Warszawy i z
    NY. A aby porównywać musisz przeliczyć kursy (ew. ktoś robi to za
    ciebie).

    Gdyby obowiązywała tylko jedna waluta... byłoby nieco inaczej. Choć i
    tak kursy to obserwabla: istnieją tylko wtedy gdy ktoś o nie pyta.

    Problem nr 1 jest nierozwiazywalny, patrz STW /OTW, nie da się
    wprowadzić uniwersalnie globalnego czasu.