  • Data: 2010-04-07 19:17:18
    Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Brzezi pisze:
    > Czesc.
    >
    > Jak dobrac cisnienie w oponach o rozmiarach innych niz fabryczne?
    >
    > Fabryczne rozmiary to 235/60R16, i tam zalecane cisnienienie jest powiedzmy
    > 2.2/2.4atm
    >
    > Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
    > okreslone przeliczniki?

    Zmniejszając profil zazwyczaj trzeba oponę pompować mocniej żeby nie
    orać felgą krawężników.

    U mnie producent przy podobnych proporcjach podaje:
    215/55R16 - 2,4/2,4
    225/45R18 - 2,6/2,4

    Za to w słabszym silniku instrukcja podaje takie same ciśnienia dla obu
    rozmiarów.

    Najlepiej napompuj tak jak podaje producent i zobacz czy opona nie ugina
    się jakoś niebezpiecznie przy najeżdżaniu na krawężnik.