  • Data: 2010-11-05 01:48:19
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    news:4cd33034$0$21009$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Pszemol

    > Normalnie tarcza jest zamocowana na sztywno, a klocek "pływa",
    > a tutaj to tarcza "pływa" a klocek jest na sztywno.

    Masz może jakiś obrazek poglądowy jak to miałoby działać?
    Bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić jak tarcza może pływać
    skoro jest dociśnięta kołem do piasty na pięciu dużych śrubach.

    > Nie wiem, ale bardzo możliwe.

    Doczytałem co znaczy "fixed caliper brakes", czyli takie jak w mojej Acurze.
    Wtedy masz zamiast pływającego zacisku, zacisk sztywny, z tłokami po obu
    stronach tarczy. Brzmi to łatwiej do wyobrażenia sobie niż pływająca
    tarcza... :)