    From: RadekNet <r...@r...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Date: Sun, 30 Jan 2011 22:17:32 +0100
    <ihq11j$sh1$1@inews.gazeta.pl>
    <4d408ff3$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihq4v2$bhh$1@inews.gazeta.pl>
    <4d41407a$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihs8jd$16l$1@inews.gazeta.pl>
    <4d41f06f$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihu2ab$hie$1@inews.gazeta.pl>
    <4d42baeb$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 28.01.2011 13:48, Yans van Horn pisze:

    > Jeśli to nie szczęście, to jest to pocieszająca opinia :-) Zwłaszcza w
    > świecie jednorazówek :-)

    Dla tego ciagle powtarzam, ze mam doswiadczenia z autami wiekowymi ;)
    Moze w nowkach jest inaczej... ale nie sadze, zeby odbiegaly od sredniej.

    > Tu zapewne masz rację :-) Choć widzę różne, opinię - producent
    > przeważnie wspomina o okolicach 90-100k, użyszkodnicy widzę, że
    > zmieniają częściej. W sumie nie dziwię im się.. koszt zmiany niewielki a
    > być może uchroni od wydatków związanych z awarią :-)

    Tak, nie raz dla spokoju sumienia sie ten olej u nas wymienialo. W koncu
    kasa nie duza.

    > Ok, wyciągu może nie być... jednak olej ładnie czerwony napewno też nie
    > jest, pewnei bliżej mu do smażonego brązowego :-)

    Z praktyki - nigdy zlewany olej nie byl oceniony przez mechanika jako
    spracowany. Nawet po wielu kilometrach z ciezka laweta ewentualnie
    mechanik mowil, ze olej jest taki sobie. Zwykle sie pytal czy na pewno
    chcemy zmieniac bo wyglada ok.

    > To mi sie rzadko zdarza :-) No i dłuższe dystanse staram się przejechać
    > szybko niż wolno - dynamiczna jazda chroni przed zaśnięciem :-), no i
    > robię przerwy :-)

    Ja bardzo docenilem automat w dlugich trasach oraz w miejskiej jezdzie w
    korkach.

    > Wyjaśnij :-) Chodzi Ci o poślizg w konwerterze ?

    Tak, wlasnie o to mi chodzilo.

    > No to jesteś w tej szczęśliwej sytuacji, że używany automat jest dośc
    > tani :-) W innych samochodach, dysproporcja między ceną manuala a
    > automatu bywa znacznie większa.

    10 lat temu byly inne ceny, ale i tak _hipotetyczna_ perspektywa wydania
    np. 2 tys zl nie byla jakas straszna przy cenie sprzegla 1 tys zl.

    Chyba nie warto ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk