  • 41. Data: 2009-11-05 00:18:07
    Temat: Re: Jak bezbolesnie i prosto rozmontowac obudowe DIP
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik T.M.F. napisał:

    > A myslisz, ze takie proste procesorki to maja jakies ultracienkie
    > warstw? W necie mozna znalezc sporo "domowo" strawionych ukladow i jakos
    > to nawet dziala.

    Nieuważnie czytujesz grupę - ja nie uważam, ja wiem. Temy rencamy krzem
    a i arsenek galu metalizowałem, technologia warstw cienkich znana jest
    mi z osobistej praktyki - od ćwierci wieku przy krzemie robię tak czy
    inaczej. Warstwa metalizacji to pojedyncze setki nanometrów -
    wystarczająco mało żeby w przypadku aluminium tlen z powietrza w parę
    lat zeżarł metal do podłoża.

    --
    Darek

  • 42. Data: 2009-11-05 10:02:46
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO 16x16, moze 64x64, ale do tego odpowiedni procesor, stopien
    > skomplikowania powinien byc podobny.

    ADNS-5030 ma 15x15 i procesor.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 43. Data: 2009-11-07 21:45:09
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > inaczej. Warstwa metalizacji to pojedyncze setki nanometrów -
    > wystarczająco mało żeby w przypadku aluminium tlen z powietrza w parę

    Moze. Niemniej faktem jest, ze ludzie tak trawia obudowy i o dziwo te
    scalaki ciagle dzialaja, wiec nie moze byc tak zle. A setki nm to raczej
    sporawa warstwa metalu. Warstwa tlenku glinu ktora sie wytwarza pod
    dzialaniem kwasu ma 3-15nm grubosci.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.