  • Data: 2009-12-22 22:23:53
    Temat: Re: Jak archiwizować, żeby nie zwariować
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł pisze:

    > To system głównie dla prywatnych użytkowników. Chodzi o takie kamery:
    > http://sk3.telekamera.pl/gsm.html
    >

    > W każdym razie chętnie usłyszę ile Twoim zdaniem kosztuje
    >>

    > Sama baza danych to zadanie na kilka minut pracy. Jednak do celów jak
    > wymienione w temacie potrzebny jest jeszcze jakiś interfejs pozwalający:
    > - dodać i usunąć zdjęcie z bazy
    > - dodać, usunąć i edytować opis
    > - wyszukać zdjęcie wg. jakiś kryteriów
    > Ten interfejs to nic innego jak okienka, przyciski i pola w które można
    > coś wpisać. W zależności od tego jak ma on wyglądać trzeba poświęcić na
> [...]

    W moich marzeniach nie wyobrażam sobie tego inaczej niż skrajnie wygodny
    np. plugin do uznanego programu typowo zdjęciowego:
    zaznaczam z 'Controlem' 17 zdjęć, prawym przyciskiem daję im tag 'woda'
    zaznaczam dniówkę zdjęć (odznaczam 3) daję tag 'szkoła nr 17'

    Czy którys program jest szczególnie podatny na takie dodatki?
    W praktyce bardziej lubiana przez programistów jest robota polegająca ma
    wykonaniu autonomicznych programów, łatwiej, chwała większa itd. Plugin
    to takie coś, co nie ma splash screena z fesnastoma animacjami, nie
    rzuca grafika na kolana itd.

    Nie wierzę, że program oddzielny od codziennej pracy ze zdjęciami
    (wymagający dodatkowej pracy) byłby uzywany dłużej niż tydzień.

    Po drugie to przywiązałem się do idei, że podstawowy opis siedzi w
    katalogach (folderach) ze zdjęciami jak prosty format tekstowy
    (uzyskując: a) odpornośc na upływ czasu i zmiany programów, b) ze wzgl.
    na przenoszenie całych katalogów (jak pliki desription w starych BBS
    itd). Ten prosty formalnie opis (na dziś coś z XML-i może) schemat jest
    indeksowany do wysokoskutecznej bazy/wyszukiwarki.
    Oczywiście wszystko co z daty i EXIFów wynika też.