  • Data: 2010-09-29 11:34:04
    Temat: Re: Jaja przy podawania wartosci ISO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał
    > Albo ja nie umie czytac wykresow, albo portal DxOMark ma popsuty
    > sprzet do
    > mierzenia czulosci albo jest jeszcze trzecia opcja - producenci
    > podaja wartosci
    > ISO w swoich aparatach, ktora jest daleko odbiegajaca od
    > rzeczywistosci !

    Ja sie tam wcale nie dziwie - robisz taki aparacik to wazne jest
    dla ciebie ustawienie zakresu/wzmocnienia przetwarzania takiego
    zeby dobrze wyszlo, a ile to ISO odpowiada to juz drugorzedne.

    Moze sie tez okazac ze zalezy to od temperatury, widma oswietlenia
    itp - powodujace ze w tym laboratorium wychodzi inaczej niz w
    innym.

    A jak mierzyli - przez obiektyw ? Bo przyslona obiektywu jest tylko
    przyblizona, szczegolnie jesli to zoom.

    > - okazuje sie, ze E-PL1 ma o polowe mniejsza czulosc niz GF1 co
    > oznacza, ze przy
    > ogladaniu sampli pod lupa nalezy porownywac olkowskie ISO 400 z
    > panasonikowym
    > ISO 200 !

    Albo po prostu wybrac zdjecia w niezbyt dobrym oswietleniu, byle
    tym samym, na tym samym czasie [ha ha - tez moze klamac] i zobaczyc
    jak wygladaja - nie wnikajac czemu tak.

    J.