    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ja pie....
    Date: Thu, 6 Oct 2016 20:13:28 +0200

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:57f645a1$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie generalizuj. Byłem niedawno w Oslo, budynek opery naprawdę fajny. I

    Dlatego złożyłem zastrzeżenie "zwykle". a zwykle <> zawsze. Sam zauważam i
    współcześnie bardzo fajne obiekty, które projektowane były przez osoby,
    które naprawdę mają wyczucie estetyki. Zobacz sobie jednak wydziełki firmy
    Dom Development, ludzie z mojej okolicy najchętniej by ich na drzewach za
    jaja powywieszali.

    > obok, chyba jedyny na świecie, pomnik dziwki (sutener wygląda zza węgła
    > :-)

    "Dobry żart, tynfa wart!" więc fajny, intrygujacy pomysł, jest wart uwagi.
    Choćby to był pomnik, no... jak napisałeś.
    Niestety, sytuacja, gdy forma współgra z treścią, jest coraz rzadsza, a
    jeśli ktoś pozbywa się jedności treści i formy, to aby całość zgrać, musi
    doskonale znać się na tym co robi. Najczęściej jednak pacyknie parę razy w
    jakim CAD-zie, wciśnie przelicz, czy co tam ma i zadowolniony, że projekt mu
    wyszedł. Taa... mój pies ładniejsze klocki stawia. I nie pozwolę, aby ktos
    bez uiszczenia praw autorskich, wg tych klocków cokolwiek zaprojektował.
    Przykład totalnego zjebania przez jakiegoś kmiota czegoś, co jest cenne nie
    tylko jako zabytek, ale też historycznie (widać było na murze ślady kul po
    walkach powstańczych, co znakomicie przydawało wartości budynkowi) jest były
    GUTM, czyli Główny Urząd Telekomunikacji Międzymiastowej, przemianowany za
    Tepsy na Centrum Radio- i Tele-komunikacji. Fasadę stanowiły płyty z
    piaskowca, wystarczyło je utrzymywać w czystości i naprawdę, nie było
    powodów do narzekań. Ale jakiś 3-8-21-10 zdecydował się obrzygać to jakimś
    pseudonowoczesnym tynkiem (a budynek już wówczas był zabytkiem, więc IMHO,
    ktoś musiał nieźle posmarować KZ), przez co z budynku wprawdzie dość
    mrocznego, posępnego, ale mającego swój urok, zrobił jakieś badziewiaste
    gówno bez krzty charakteru. Ulica Nowogrodzka/Poznańska/(Św.) Barbary,
    Warszawa, samiutkie Śródmieście. Słabo mi się robi, jak to widzę, w końcu
    przepracowałem tam 2x6 lat. Może takie malowanie by pasowało nawet, ale do
    budynku nowego, bądź niezbyt starego, ale na Boga, nie przedwojennego!
    Dlatego jak najbardziej za słuszny uznaję cytat z Monachomachii Krasickiego,
    który przytaczam w stopce.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"