    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ja nikogo nie wyprzedzałem
    Date: Sun, 09 Oct 2011 09:24:19 +0200

    W dniu 08.10.2011 23:06, Kuba (aka cita) pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > sugerujesz, ze bez zmiany pasa nie ma wyprzedzania? :D

    nie. co wynika ze zwrotu:"dla gościa"
    teraz przeprowadźmy symulacje:
    mamy drogę jednokierunkową z dwoma pasami ruchu. na drodze co 100 m są
    przejścia dla pieszych.
    prawy pas jest całkowicie zakorkowany, stoją auta na odcinku 2km. na
    lewym pasie pojawia sie samochód. kierowca dojeżdża do przejscia dla
    pieszych i....? co ma zrobić? stop! skoro ten po prawej stoi, to co
    policjanta obchodzi ze tam jest korek? na fotografii go nie będzie! i
    tak co 100m. prawy pas zakorkowany, lewy mocno ograniczony. dobra, prawy
    pas ruszył. jakiś wypadek był, auta jadą ale 5km/h. następne przejście
    dla pieszych i....? zakaz wyprzedzania. tzn mogło by być 50km/h ale jest
    zgodnie z przepisami 5km/h! jak na prawym pasie pojawi sie 5 aut to dla
    kolejnych będzie korek na 2 pasach, bez względu na fakt ze tylko prawy
    jest "fizycznie" zatkany.

    ToMasz

    PS na pewnej imprezie z udziałem policji we wczesnych latach 90siątych
    pytaliśmy o to jaki jest sens tego przepisu. oczywiście ratowanie życia
    pieszych. pieszych których czasami widać (a właściwie ich brak)
    doskolane, pieszych którzy też powinni mieć oczy i mózg. tak czy siak
    odpowiedz była taka że żaden policjant tak restrykcyjnie i bezsensownie
    nikogo nie ukarze. Teraz w świecie kamer i aparatów wcale nie jestem
    taki pewien.