  • Data: 2011-07-08 12:29:16
    Temat: Re: JTD kręci i nie odpala.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:57:26 +0300, MMS napisał(a):

    > Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana
    > dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony
    > według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.

    Jeżeli rozwiązałeś już problem z zasilaniem oraz sprawdziłeś wszystko inne,
    to mam jeden pomysł, choć nie mam pojęcia czy odnosi się do JTD.
    HDi jeżeli jest w wersji z pompą w baku, to sprawdza ciśnienie WEJŚCIOWE na
    pompie wtryskowej. Jeżeli jest zbyt niskie, to komputer nie włączy zapłonu.

    Powoduje to problemy przy niesprawnościach układu paliwowego - np.
    przyblokowana lub zużyta pompa paliwa albo lekko zapowietrzony układ.
    Nawet wymiana filtra paliwa potrafi sprawić problemy. Układ musi być
    dokładnie odczyszczony, trzeba chorobliwie pilnować, żeby żaden syf nie
    dostał się na pompę i później chorobliwie dokładnie odpowietrzyć.

    Problemy z np. zbyt niskim ciśnieniem paliwa są trudne do zdiagnozowania -
    w wężykach paliwo jest, jak zdejmiesz wężyk z włączonym zapłonem, to masz
    małą sikawkę, a silnik nie pali. Trzeba znać wymagane poziomy ciśnienia
    paliwa i porównać z odczytami z komputera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.