  • Data: 2016-12-28 17:52:39
    Temat: Re: Izolowany detektor zera
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    > I liczysz na to, ze mosfety przetrwaja dluzej niz transoptor, czy na
    > to, ze izolacja w transformatorze lepsza ? :-)
    > A w zasadzie to jaka jest zywotnosc tego lakieru na drucie ?

    Druty emaliowane są uważane przez większość norm jako nieizolowane...
    Dopiero są przymiarki do uznania drutów z 4 warstwami emalii za godne
    izolacji podstawowej. Typowo używa się drutów z dwoma warstwami
    emalii.

    > Epoksydy dosc odporne, ale inne tworzywa juz tak sobie.

    A kto używa epoksydów? Druty lutowalne pokrywane są poliuretanem,
    druty TIW - poliestrem. Lepsze druty TIW - teflonem.

    > No i mozna dodatkowo impregnowac.

    Impregnacja to raczej zabezpieczenie przed wnikaniem wilgoci niż
    poprawa izolacji.

    > Stare transformatory ciagle dzialaja, 50 lat nie wydaje sie problemem.

    Dopóki nie przegrzejesz.

    > No i zawsze mozna drut bawelna owinac, ona kilkaset lat wytrzymuje,
    > jesli woda sie nie dostanie :-)

    Też niekoniecznie. Cienkie oploty lubią się przecierać podczas
    nawijania. Grube oploty pogarszają wypełnienie miedzią okna.

    --
    Best regards,
    RoMan