  • Data: 2021-03-02 13:51:43
    Temat: Re: Izera
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.03.2021 o 13:12, J.F. pisze:

    > No nie wiem - wczesniejsze tez jakos jezdzily.

    Z naciskiem na jakoś - resory piórowe, napęd z tyłu... Sytuację ratował
    chyba tylko dychawczy silnik, że to na każdym zakręcie nie wypadało.

    > I to calkiem niezle ... tylko troche za duzo palily :-)

    Zwłaszcza biorąc pod uwagę jak mocne jednostki tam montowali;)

    > Ja widac - duzo.

    Jak się nie umie zrobić nowego, to się liftuje zabytki.

    > Izera to inna sprawa.

    Taka sama - narodowy samochód.

    > No to mielismy polskie tico, polskiego lanosa, astre, chyba skode ...

    Tak średnio - jednak poldeusza produkowaliśmy własnymi siłami.

    > Jakos tam Daewoo pozwolily.

    Dlatego, że najpierw pogonilismy niemców.

    > No wlasnie obawiam sie, ze nie ... myle sie?

    Nie. Nawet jakby to była normalna prywatna inicjatywa to by raczej się
    nie udało. I dlatego nikt kto liczy normalnie się za to nie zabrał. A
    tak - pamiętaj że właścicielem większościowym jest sasin. No co może się
    nie udać? ;)

    > Obym sie mylil ... czy jednak im szybciej Mateusz to zrozumie, tym mniej
    > pieniedzy wyda :-)
    > A moze on to rozumie ?

    Spokojnie. Przecież te pieniądze nie znikną. Co najwyżej zostaną
    sprywatyzowane. Mati to dobrze rozumie - ma w tym duże doświadczenie.

    > Innych inwestycji bym nie porownywal,

    Dlaczego - wszystkie wielkie inwestycje planu pięcioletniego leżą i
    kosztują. No dobra - kanał imienia misia zaczęli kopać. Tylko bursztynu
    nie znaleźli, więc będzie droższy.

    > natomiast ogolnie wiadomo -
    > panstwowy przemysl wydajny nie bedzie,

    Dlaczego? Na przykład praktycznie całe wydobycie i przetwórstwo ropy
    jest państwoe i generalnie dobrze sobie na świecie radzą. Sporo linii
    lotniczych też.

    > szczegolnie jesli to
    > panstwowo-prywatny - tzn prywatnie sie rodzine zatrudnia

    I tu jest pies pogrzebany.

    > No - akurat motoryzacja przetrwala ... na razie.

    Nasza nie przetrwała. Wiec mamy doświadczenie w porażkach;)

    > Pozory.

    Nie - od czasu wieszczenia końca ropy odkryte zasoby się systematycznie
    powiększaja;)

    > Ustawowo sie zabroni parkowac i wjezdzac :-)

    Ustawowo to można wszystko - parkingi nie mają z tym nic wspólnego. Od
    dawna pisałem, że za tą elektromobilność zapłaci każdy a samochodu mieć
    nie będzie. Teraz jak do gry wchodzi podmiot który może dowolnie
    kształtować prawo, to nie ma już wątpliwości, że obywatele zostaną
    wydymani.

    > Ale bedzie wina Tuska, ze poszlo nie tak :-)

    I tak będzie.

    --
    Shrek