  • Date: Sun, 18 Oct 2009 12:14:56 +0200
    From: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: IrfanView resize

    > Mam plik jpg wielkosci 5643 KB i chce go nieco zmniejszyc w irfanview -
    > wybieram batch conversion -> advanced -> resize - set new size as
    > percentage of original ustawiam na 90 % (z pozostalych opcji zaznaczone
    > mam tylko "preserve aspect ratio" i otrzymuje plik na wyjsciu "ważący"
    > 7090 KB czyli znacznie wiecej niz plik wejsciowy, a oczekiwalem pliku
    > "lżejszego" w okolicach < 5000 KB. Dlaczego tak sie dzieje ?

    Dlatego że opcja resize dotyczy wymiarów zdjęcia, a nie wielkości pliku
    (po prostu otrzymałeś mniejsze wymiarowo zdjęćie z mniejszą kompresją).
    Po ustawieniu formatu zdjęcia docelowego (JPEG) musisz nacisnąć Options
    i poeksperymentować z ustawieniem suwaka. Tylko pamiętaj, że im większa
    kompresja (mniejszy plik, przesuwanie suwaka w kierunku lowest quality),
    tym gorszy obraz. Przy niewielkiej kompresji tego z reguły praktycznie
    nie widać, przy zwiększeniu kompresji od pewnego momentu zaczyna być
    widoczne coraz bardziej.

    Piotr

    --
    Uncle Pete