  • 11. Data: 2009-06-22 13:15:26
    Temat: Re: Interia.pl, czyżby pierwszy duży portal wypišł się na &TP ?
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > mnie to wisi, kolegom z firm podobnych do mojej zapewne w większości
    > również.

    My też lecimy via zagranica, bo po serii długotrwałych testów uznałem, że
    brak jest racjonalnych przesłanek do utrzymywania krajowego styku z AS5617.

    > Problem z portalami, one zarabiają na oglądalności (klikalność w reklamy
    > itd.) i mimo wszystko im zależy żeby wszystkim oglądającym działało to
    > dobrze. A TP ma 3mln klientów więc to nie jest pomijalny zasób.
    > Tak więc jestem w stanie zrozumieć iż mimo ogromnych kosztów nadal portale
    > płacą TP za łącza.

    Sęk jest w kierunku przepływu pieniędzy :-) Jeśli np. Interii wyszło, że
    wpływy z klikaczy spod znaku AS5617 są mniejsze, niż koszt utrzymania styku
    krajowego z tymże - wywalenie ruchu via zagranica ma bardzo konkretny sens
    ekonomiczny. W innych wypadkach natomiast tak długo, jak wpływ forsy z
    nerwozdrado-kliko-userów będzie większy, niż koszt utrzymania łącz - status
    quo prawdopodobnie pozostanie. Chyba, że również inni zaczną nerwowo szukać
    dodatkowych złotówek.

    > Chociaż być może łączność via zagranice poprawiła się na tyle, ze spadek
    > jakości jest niezauważalny, a przecież większość nie zauważy różnicy
    > między 10ms a 50ms.

    Obawiam się, aby nie powróciły w tepsie pomysły na kreatywne zarządzanie
    ruchem na łączach zagranicznych, jak zrobi się już nieznośnie. Bo to, że
    kasy za wymianę ruchu krajowego będą za wszelką cenę bronić do ostatniego
    bita - jestem niestety niemal pewien.

    Pozdrowienia :)

    --
    Ślązak

  • 12. Data: 2009-06-22 13:26:26
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 22.06.2009, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wroted:

> [...]
    > nerwozdrado-kliko-userów będzie większy, niż koszt utrzymania łącz - status

    Jeśli to będzie tylko nieznaczna degradacja, a nie odcięcie, to przecież
    wcale nie musi nastąpić odejście klientów od portali. Prędzej błękitna
    linia zacznie przeżywać oblężenie pytań "dlaczego się zrobiło wolniej".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 13. Data: 2009-06-22 13:55:47
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    DK pisze:
    > Użytkownik Ślązak napisał:
    >
    > (...)
    > Dokladnie, tym bardziej, ze pozycja dzisiejszej TP jest nieporownywalnie
    > slabsza niz pozycja TP jeszcze trzy lata temu, a przeciez tendencja
    > jest stale znizkowa. Ile ruchu przecietnie jest teraz do/z TP, 10%, 20%?
    > (...)

    Z moich obserwacji wynika, że hostowany content leci przynajmiej w 50%
    do AS tpnet. :\

    Inna sprawa, że to tez determinuje posiadanie dużej (procentowo) rurki w
    kierunku TP i jej niższy koszt w przypadku puszczenia przez zagranice
    jest bardzo kuszący.

    --
    Sławek Lipowski

  • 14. Data: 2009-06-23 20:20:27
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba DK napisała na pl.internet.polip:

    > Nie az tak malo jakby moglo to sie wydawac. Ludzie trafiaja, nawet
    > przypadkiem, na rozne fora. Zobacz jakie ogolne marudzenie jest
    > ostatnio na forach neostrady z racji tego, ze TP uruchomila
    > niedopracowany system, ktory masowo zaczal zmieniac tryb fast na
    > interleaved co poskutkowalo wzrostem pingow.

    No tak, ale to przeszkadza przy grach. Ale ping do onetu z 16 na 50?
    Strona się ładuje? No to czego? Nie ma tu tłumaczenia się.

    A tak w ogóle, przy przeglądaniu strony to naprawdę można zauważyć czy
    jest 20 czy 50? Ja nie widzę różnicy między hostingiem w kei czy home a
    linuxpl.com

    Marcin Kocur

  • 15. Data: 2009-06-23 21:52:22
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Tue, 23 Jun 2009 22:20:27 +0200, Marcin Kocur
    <m...@g...com.wytnij> wrote:

    > No tak, ale to przeszkadza przy grach. Ale ping do onetu z 16 na 50?
    > Strona się ładuje? No to czego? Nie ma tu tłumaczenia się.

    nigdzie nie jest powiedziane, że całość serwisu ma iść w jeden i ten
    sam sposób.

    ostatecznie można dla serwerów gier wykupić krajową tepse, czy też
    wręcz wstawić je do takiego ATMana (to chyba największy dostawca
    posiadający krajowy styk z TP z pingiem nie sugerującym, że leci toto
    przez Paryż), w efekcie czego ping do głównego serwisu jest niby
    wysoki, a w przypadku gier - niski

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    Już dwa lata temu zażądałem od prezesa państwowej telewizji

  • 16. Data: 2009-07-09 19:26:10
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    DK pisze:

> [...]
    > system, ktory masowo zaczal zmieniac tryb fast na interleaved co
    > poskutkowalo wzrostem pingow. I co, i TP sie ugina - z bolem, ale

    Przełącza by tak rzec w dużej mierze oddolnie...