    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Interfejs do polaczenia serwera z macierza dyskowa
    Date: Thu, 21 Feb 2013 10:24:15 +0100

    Dnia 2013-02-21, o godz. 09:36:57
    Michal Kawecki <k...@o...px> napisał(a):

    > Tego jeszcze nie wiadomo, ale skoro człowiek pyta o podstawy, to
    > pewnie chodzi o jakieś rozwiązanie stawiane własnymi siłami, bez
    > pomocy firmy wyspecjalizowanej w budowaniu środowisk ERP. Ergo - dla
    > max 20-30 userów. W przeliczeniu na usera koszty takiej serwerowni
    > będą bardzo wysokie, stąd była moja sugestia rozważenia kolokacji.

    Ale nie zawsze rozwiązanie za pomocą kolokacji jest to dopuszczalne. I
    nie chodzi tu o cenę a np. o rodzaj przechowywanych danych. Np. część
    danych w mojej firmie to dane wrażliwe i nie jest możliwa żadna
    kolokacja nawet jeśli rozwiązanie z własną serwerownią jest
    zdecydowanie droższe. Z serwerownią i kosztami też bywa różnie czasami
    jest dostępna własna za niewielkie pieniądze.

    Tu opowieść z życia wzięta. ;-) Moja żona wynajmowała przez 3 lata lokal
    na restaurację. W ramach czynszu za lokal miała też niewielką
    serwerownię: 2 szafy 42U, klimatyzacja, solidne zamknięcie, podwójne
    zasilanie z dwóch źródeł, system ppoż, dociągnięty światłowód do
    jednego z prowajderów, patchpanele nawet w szafach, okablowanie lokalu
    etc.. Myk był w tym że wejście do pomieszczenia było z zaplecza
    restauracji i były w nim także przyłącza energetyczne do wynajmowanego
    lokalu. Właściciel budynku potraktował to jako powierzchnię wspólną
    płaciliśmy 6PLN+VAT za metr pomieszczenia. Po prostu kilka lat temu
    zaprojektowano to pod inne cele a że nikt nie chciał wynająć to tak to
    zostało. Przez 3 lata miałem swoja małą prywatna serwerownię. Nawte
    kolokowałem serwery kumpli. Niestety - gastronomia leci od roku w dół i
    z lokalu zrezygnowaliśmy. I nie mam już swojej serwerowni. ;-)

    Czasami jest lepiej niż się wydaje na pierwszy rzut oka bo np.
    serwerownia już jest tylko trzeba ja doposażyć w jakiś sprzęt.

    Zdrówko