    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Date: Tue, 30 Jul 2013 12:07:29 -0500

    On Tue, 30 Jul 2013 18:55:31 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale nie ma na co czekać. Miałem projekt (co prawda dla firmy a nie
    >domu), gdzie światła (nie we wszystkich pomieszczeniach, ale to tylko
    >kwestia kosztów) były zapalane w oparciu o sensor ruchu (dodatkowo w
    >funkcji oświetlenia zewnętrznego, czyli czujnika poziomu światła
    >dziennego).

    >A w czym tu problem ? Wchodzisz - światło się zapala. Wychodzisz -
    >gaśnie. To chyba wygodniejsze niż pstrykanie.

    Hehehe... Akurat wlasnie wygodne... Czujnik ci sie wylaacza gdy
    wlasnei sie pardon, podcierasz. Bo mysli ze juz wyszedles. W firmie
    mam takie czujniki w kiblu. Na wszelki wypadek chodze z latarka

    Mialem tez takie an sali wykladowej. Wyznaczalem dyzurnych studentow
    ktorzy musieli podskakiwac gdy swiatlo sie wylaczalo po 15 minutach.

    No i wchodze do pokoju, siadam wygodnie w fotelu i czytam ksiazke. Po
    15 minutach czujnik ruchu sie wylacza. Wiec robie pzrerwe i wykonuje
    dziki taniec.

    To jest wlasnei zwyciestwo techniki nad zdrowym rozsadkiem.

    X-10 uzywam tylko w jednym celu: aby w pokoju o dosyc duzej
    powierzchni, jednym wylacznikiem wlaczyc/wylaczyc swiatla we
    wszystkich katach. Zreszta, nei wszedzie jest to potzrebne. Domy
    drutuje sie tak, ze spora czesc gniazdek sieciowych jest podlaczona do
    sciennego wylacznik swiatla. Wiec wiele swiatel mozna kontrolowac
    jednym wylacznikiem sciennym. Klopot pojawia sie wtedy gdy tych
    gniazdek jest za malo, albo sie chce wlaczac/wylaczac grupami.

    Robienie automatyki po to zeby miec automatyke to lekki bezsens

    A.L.

    A.L.