eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyInstrukcja obsługi diesla › Re: Instrukcja obs?ugi diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: wchpikus <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
    Date: Fri, 19 Mar 2010 16:03:34 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 35
    Message-ID: <ho03o6$227u$1@news2.ipartners.pl>
    References: <hnsu48$48h$1@mx1.internetia.pl> <hnvenj$gd1$1@node1.news.atman.pl>
    <hnvh7r$jf0$1@inews.gazeta.pl> <hnvlr3$1da$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnvndl$1spq$1@news2.ipartners.pl>
    <hnvop7$9s5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hnvoed$1t9c$1@news2.ipartners.pl>
    <ho02ac$gkt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <ho02pm$21mv$1@news2.ipartners.pl> <ho03gt$2279$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.29.174.65
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1269011014 67838 62.29.174.65 (19 Mar 2010 15:03:34 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Mar 2010 15:03:34 GMT
    In-Reply-To: <ho03gt$2279$1@news2.ipartners.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1.8)
    Gecko/20100227 Thunderbird/3.0.3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265549
    [ ukryj nagłówki ]

    Tutaj tez co s jest:

    zadał: Janusz
    Panie Januszu, koronny zarzut pod adresem jazdy ,,eko" brzmi:
    ,,zaoszczędzisz tysiąc złotych na paliwie, za to wydasz dwa tysiące na
    mechanika". To z gruntu fałszywy pogląd, jeżeli jeździ się ,,eko" zgodnie
    z zasadami. W szczególności, jeżeli nie doprowadza się do szarpania
    silnika na zbyt niskich obrotach, redukuje bieg przed gwałtownym
    przyspieszaniem i unika gwałtownych przeciążeń układu przeniesienia
    napędu w warunkach dla niego niekorzystnych.

    W aucie eksploatowanym według zasad ,,eko" ani silnik, ani sprzęgło, ani
    koło dwumasowe w turbodieslu, ani skrzynia biegów, ani przeguby nie
    powinny zużyć się wcześniej niż w aucie eksploatowanym ,,normalnie",
    czyli ze znacznie wyższymi prędkościami obrotowymi silnika. Można się
    spodziewać tendencji odwrotnej - dłuższej żywotności tych elementów, a
    do tego przedłużonej przydatności do eksploatacji tarcz i klocków
    hamulcowych oraz opon. Istotą Eco Drivingu jest bowiem unikanie
    gwałtownych zmian prędkości, czyli tego, co skraca żywotność mechanizmów
    w pojeździe.

    We wcześniejszych postach wielokrotnie i szczegółowo poruszaliśmy już
    kwestie bezpiecznych i niebezpiecznych dla układu napędowego sposobów
    jego eksploatacji - zapraszam do ich lektury.

    http://www.szkola-auto.pl/zapytaj_eksperta05.php

    A co powiecie na to?
    http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2008/10/30/n
    iszczenie-silnika-czy-jazda-eco.aspx



    Jakos nie widze by pisali ze to niszczy uklad jezdny, silnik itp...
    Nie wiem, moze sie myle

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: