-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: wchpikus <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
Date: Fri, 19 Mar 2010 16:03:34 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 35
Message-ID: <ho03o6$227u$1@news2.ipartners.pl>
References: <hnsu48$48h$1@mx1.internetia.pl> <hnvenj$gd1$1@node1.news.atman.pl>
<hnvh7r$jf0$1@inews.gazeta.pl> <hnvlr3$1da$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnvndl$1spq$1@news2.ipartners.pl>
<hnvop7$9s5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnvoed$1t9c$1@news2.ipartners.pl>
<ho02ac$gkt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<ho02pm$21mv$1@news2.ipartners.pl> <ho03gt$2279$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 62.29.174.65
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1269011014 67838 62.29.174.65 (19 Mar 2010 15:03:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 19 Mar 2010 15:03:34 GMT
In-Reply-To: <ho03gt$2279$1@news2.ipartners.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1.8)
Gecko/20100227 Thunderbird/3.0.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265549
[ ukryj nagłówki ]Tutaj tez co s jest:
zadał: Janusz
Panie Januszu, koronny zarzut pod adresem jazdy ,,eko" brzmi:
,,zaoszczędzisz tysiąc złotych na paliwie, za to wydasz dwa tysiące na
mechanika". To z gruntu fałszywy pogląd, jeżeli jeździ się ,,eko" zgodnie
z zasadami. W szczególności, jeżeli nie doprowadza się do szarpania
silnika na zbyt niskich obrotach, redukuje bieg przed gwałtownym
przyspieszaniem i unika gwałtownych przeciążeń układu przeniesienia
napędu w warunkach dla niego niekorzystnych.
W aucie eksploatowanym według zasad ,,eko" ani silnik, ani sprzęgło, ani
koło dwumasowe w turbodieslu, ani skrzynia biegów, ani przeguby nie
powinny zużyć się wcześniej niż w aucie eksploatowanym ,,normalnie",
czyli ze znacznie wyższymi prędkościami obrotowymi silnika. Można się
spodziewać tendencji odwrotnej - dłuższej żywotności tych elementów, a
do tego przedłużonej przydatności do eksploatacji tarcz i klocków
hamulcowych oraz opon. Istotą Eco Drivingu jest bowiem unikanie
gwałtownych zmian prędkości, czyli tego, co skraca żywotność mechanizmów
w pojeździe.
We wcześniejszych postach wielokrotnie i szczegółowo poruszaliśmy już
kwestie bezpiecznych i niebezpiecznych dla układu napędowego sposobów
jego eksploatacji - zapraszam do ich lektury.
http://www.szkola-auto.pl/zapytaj_eksperta05.php
A co powiecie na to?
http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2008/10/30/n
iszczenie-silnika-czy-jazda-eco.aspx
Jakos nie widze by pisali ze to niszczy uklad jezdny, silnik itp...
Nie wiem, moze sie myle
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.10 16:51 krzysiek82
- 20.03.10 21:50 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security