    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Instrukcja TV CRT Thomson 29DC830.
    Date: Mon, 2 Aug 2010 19:42:28 +0200

    Użytkownik "m" <...@n...pq> napisał w wiadomości
    news:i36ru0$237$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
    >
    > To jest chyba "uroda" cyfrowego przetwarzania i "oczyszczania".

    To jest uroda LCD. CRT z natury nie będą miały tego efektu (100Hz CRT są
    przecież cyfrowe).

    > Każde rozwiązanie ma jakieś wady. Pytanie co dla kogo jest
    > bardziej wkurzające?

    noo, dla mnie jest to nie tyle wkurzające, co całkowicie dyskwalifikujące
    tę technologię - do czasu jej poprawienia. Prawdopodobnie to zostanie
    poprawione, ewentualnie powstanie coś innego. Wtedy - czemu nie. Nie
    jestem wrogiem nowego, ale niech to nowe jakoś zachęca do kupienia, niech
    to będzie jakiś realny skok w przód (odpowiedni do faktycznego rozwoju
    elektroniki) a nie niedopracowany badziew.

    > Kolory ? Mój kineskop był już wyliniały i mało kolorowy.
    > Grundig super powiadasz? Teść ma taki cud techniki.

    Cóż, ja też miałem grundiga 50Hz, który poszedł na złom gdyż po prostu był
    zużyty i zaczynał się psuć. Ale mam też 1 sztukę 100Hz nie zużytą, która
    jeśli pójdzie na złom, to na pewno z powodu awarii (niestety 100Hz CRT nie
    są długowieczne - za gorąco w środku, wysilone odchylanie itp). Sądzę
    jednak, że zarówno jeśli chodzi o trwałość jak i o jakość obrazu, obecne
    LCD nie może się z nim równać.

    BTW, w tym starym grundigu znalazłem 1 błąd w oprogramowaniu (nie było go
    tam dużo, ale jak widać i tak dało się coś zj..ć). W 100Hz-ach błędów jest
    już zwykle po kilka, do tego dochodzą źle obsłużone (albo wcale) sytuacje
    typu błąd EEPROM itd. Boję się pomyśleć, jak wyglądają pod tym względem
    nowe LCD...

    > Nawet monitory komputerowe CRT jakie mieliśmy w firmie poszły w
    odstawkę.
    > Wszyscy już używają LCD. Jakoś nie tęsknią za kolumbrynami CRT.

    Cóż, jak nie ma miejsca, nie ma wyjścia. Ja z czasów CRT zachowałem sobie
    jeden duży monitor (faktycznie bydlę) i prawdę mówiąc LCD przy nim
    wypadają, nomen omen, blado. Matryce w laptopach po prostu przemilczę...

    e.