  • 21. Data: 2011-11-27 18:11:15
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Sunday, November 27, 2011, 4:56:00 PM, you wrote:

    [...]

    > Już elektrycy idioci przyprowadzają mnie o skok ciśnienia. Nie-elektrycy
    > idioci to już dla mnie za wiele.

    Elektryk-idiota na grupie nie zapyta, jak czegoś nie wie, tylko
    podpina się z ta swoja żarówką na kabelkach i łączy jak popadnie.
    Elektryk idiota potrafi wpiąć taką żarówkę pomiędzy L a PE, zdziwić
    się, że wywaliło różnicówkę, jako lekarstwo zewrzeć PE z N za
    różnicówką (na żarówce nie wywali - za mała różnica prądów), włączyć boiler,
    zdziwić się, że wybiło różnicówkę, wymienić boiler na nowy i ponownie
    zdziwić się, że różnicówkę wybija (autentyk!).

    Ten - zapewne młody - człowiek przyszedł tutaj i zapytał. Dla nas jest
    to wiedza podstawowa, dla niego tajemna. Ale nie kombinował, nie
    zwierał PE z N przypadkowo, tylko

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2011-11-27 18:47:11
    Od: WK <k...@p...onet.pl>

    > Naprawdę widziałeś gdzieś w domu mieszkalnym TT?
    Oczywiście- właśnie wczoraj miałem do czynienia z taką instalacją.
    Układ TT jest jeszcze niestety dość powszechny
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-11-27 19:41:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-11-2011 o 19:47:11 WK <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Oczywiście- właśnie wczoraj miałem do czynienia z taką instalacją.
    > Układ TT jest jeszcze niestety dość powszechny
    > Pozdrawiam
    Np bloki z lat '80 to najczęsciej TT, na wsiach domy z lat 70,80 a nawet
    początku 90 także, także niestety jest tego sporo.
    Nie mówiąc już o wspaniałym 'wynalazku' aluminiowej instalacji, gdzie
    strach
    dotykać ruszającego się gniazdka żeby '0' się nie urwało.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2011-11-27 21:25:59
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "janusz_kk1"

    Np bloki z lat '80 to najczęsciej TT, --
    Pozdr
    JanuszK

    I co jest uziemieniem?
    Zmodernizowana współczesnie plastikowa instalacja wodna?

    t-1

  • 25. Data: 2011-11-27 21:34:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-11-2011 o 22:25:59 t-1 <t...@s...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1"
    >
    > Np bloki z lat '80 to najczęsciej TT, -- Pozdr
    > JanuszK
    >
    > I co jest uziemieniem?
    > Zmodernizowana współczesnie plastikowa instalacja wodna?
    No tak, nie doczytałem chodziło o TN-C :)
    uziemienia oczywiście nie ma tylko zerowanie.
    Ostatnio w bloku gdzie mieszkałem to tak miałem, niektórzy przerabiają
    instalację właśnie na TT i uziemienie podłączają do CO (grzejników)
    potem ludzie (sąsiedzi) się dziwią że grzejniki 'kopią' w bloku ;)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2011-11-27 22:33:18
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

> [...]
    >
    > Ten - zapewne młody - człowiek przyszedł tutaj i zapytał. Dla nas jest
    > to wiedza podstawowa, dla niego tajemna. Ale nie kombinował, nie

    Zgadzam się z tobą, ale tam gdzie ryzykuje się życie ludzkie, należy
    najpierw zapytać, a potem robić, bo odwrotnie można doprowadzić do
    nieodwracalnej tragedii, zwłaszcza gdy eksperymentuje się z PE. Gdyby
    napisał, że "głupio połączyłem fazy i poszło zwarcie międzyfazowe", to
    bym się uśmiał. Ale grzebanie w PE przyprawia mnie o skok ciśnienia.

  • 27. Data: 2011-11-27 23:37:55
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Naprawdę widziałeś gdzieś w domu mieszkalnym TT?

    Być może jeszcze gdzieś się uchowały takie instalacje, ale praktycznie ja
    osobiście od dawna nie widziałem. Przecież TN-C funkjonował kikadziesiąt lat i
    nastąpiła naturalna eliminacja lokalnych uziomów. Dlasczego tak dawniej było nie
    wiem. Może ktoś wyjaśnić?

    Remek

  • 28. Data: 2011-11-27 23:42:45
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "ptoki" napisał:

    > Dziekuje za sugestie. Na pewno skorzystam bo prace sa juz na tyle
    > zaawansowane ze warto rezultaty zweryfikowac.

    Poczytaj to:

    http://bezel.com.pl/index.php/instalacje-elektryczne
    /ukady-sieci.html

    Jednak proponuję potraktować to jako wiedzę wyłącznie teoretyczną. Poprawne
    wykonanie instalacji to nie tylko połączenie różnych drutów. Powinny jeszcze
    zostać wykonane pomiary skuteczności dodatkowej ochrony pporażeniowej. To
    minimum.

    Remek

  • 29. Data: 2011-11-28 09:05:19
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9jd5sbFht2U1@mid.uni-berlin.de...

    > Łoj marcinie. Jak już, to korki == bezpieczniki topikowe, automaty ==
    > wyłączniki nadprądowe.

    Mniej więcej w 68 nawinąłem swój pierwszy w życiu transformator (7 zwojów
    pierwotnego, 1 zwój wtórnego).
    Nie udało mi się zmierzyć na wtórnym spodziewanych 31V bo wywaliło korki
    (takie czarne okrągłe z dużym czarnym guzikiem w środku i małym czerwonym z
    boku). Jakby ktoś powiedział, że wywaliło automaty to bym nie zrozumiał ani
    wtedy, ani teraz.
    Sądzę, że potocznych nazw nie da się tak jednoznacznie definiować -
    niektórzy wychodzą "na dwór" inni "na pole", u niektórych wywalają "korki" u
    innych "automaty".
    P.G.

  • 30. Data: 2011-11-28 09:10:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Monday, November 28, 2011, 10:05:19 AM, you wrote:

> [...]
    > Sądzę, że potocznych nazw nie da się tak jednoznacznie definiować -
    > niektórzy wychodzą "na dwór" inni "na pole", u niektórych wywalają "korki" u

    Korki to korki a automaty to automaty - nie wolno mieszać jednego z
    drugim.

    Swoją droga odważny byłeś alboś starszy ode mnie ;) Bo ja w tym czasie
    jeszcze detektory robiłem i do Bambino jako wzmacniacza podłączałem :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl