  • 11. Data: 2011-11-26 22:24:19
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 26, 6:09 pm, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Skoro nie podpiąłeś to nic dziwnego że mierzysz takie dziwne napięcia na
    > bolcach. Podepnij i będzie OK, w granicach jednego domu różnica miedzy N i
    > PE nie powinna być wyższa niż kilka V.
    OK. Rzeczywiscie po przemysleniu wychodzi ze nie dokonczylem sprawy.

  • 12. Data: 2011-11-26 22:25:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2011 21:29, marcin pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Wyłączników nadmiarowych. Naprawdę nie znasz tej obiegowej nazwy, purysto ?

    Primo: to co napisał Waldemar.

    Secundo: niby jak zwarcie zera i ochronnego miałoby ruszyć wyłącznik
    nadmiarowoprądowy, hmm? I czy u siebie radośnie pozakładałeś
    bezpieczniki na zerze zamiast na fazie?

  • 13. Data: 2011-11-26 23:17:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 26, 6:54 pm, WK <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > (domu) TN czy TT- jest to zagadnienie podstawowe bez którego nic dalej
    > nie zrobisz dobrze.
    > 2. Nie słuchaj rady odnośnie łączenia N i PE i uziemiania ich. Bez
    > rozpatrzenia punktu 1 gdy będziesz miał akurat układ TT to będzie to
    > kardynalny błąd.
    > 3. Podłącz żarówkę między N i PE i zmierz napięcie (możesz być zdziwiony)
    > Pozdrawiam
    >
    > Ps. Napisałem o układzie TN i TT ale oczywiście w rzeczywistości będzie
    > to TT lub TN-C lub TN-S lub TN-C-S (o ile instalacja zrobiona jest

    Dziekuje za sugestie. Na pewno skorzystam bo prace sa juz na tyle
    zaawansowane ze warto rezultaty zweryfikowac.

  • 14. Data: 2011-11-27 00:17:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-11-26 23:23, ptoki pisze:

    > OK. Tak tez zrobie. Dotychczas sadzilem ze PE jest podpinany do
    > obudowy urzadzenia i na nim nie powinno byc napiecia.

    Idiota! I ty się bierzesz za remont instalacji elektrycznej? Za samo to
    powinieneś dostać taką grzywnę, że 10 elektryków byś za nią zatrudnił.

  • 15. Data: 2011-11-27 00:23:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Idiota! I ty się bierzesz za remont instalacji elektrycznej? Za samo to
    > powinieneś dostać taką grzywnę, że 10 elektryków byś za nią zatrudnił.

    No to by było po ptokach.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2011-11-27 01:50:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ptoki pisze tak:

    > Udalo mi sie sprawdzic ze komputer, telewizor, pralka, lodowka
    > (urzadzenia wyposazone we wtyczke z otworem na bolec) nie robia
    > takich uplywow.

    źle podchodzisz do sprawy, zostaw to mierzenie upływów. Co Cię one
    obchodzą. Masz sie martwić o rezystancję pomiedzy PE i N. Ma być jak
    najniższa. Max kilka omów.

    I masz połączyć przewód PEN który przychodzi z klatki schodowej do
    nowych przewodów PE i N w rozdzielnicy w mieszkaniu i tylko tam.

    Jeśli PEN już "świeci" to szukasz przyczyny w stronę żródła zasilania.

    --
    Piotr

  • 17. Data: 2011-11-27 10:32:44
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 26-11-2011 23:00, Waldemar Krzok wrote:

    > Łoj marcinie. Jak już, to korki == bezpieczniki topikowe, automaty ==
    > wyłączniki nadprądowe.

    Ciekawa klasyfikacja. Idz pogadac z kims kto jest wylacznie
    uzytkownikiem sieci energetycznej. Dla takiej osoby korkiem jest dowolne
    urzadzenie o dowolnej zasadzie dzialajania ktore automatycznie odlacza
    zasilanie w calym mieszkaniu.

    Pozdr

    Marek

  • 18. Data: 2011-11-27 11:00:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Sunday, November 27, 2011, 1:17:13 AM, you wrote:

    > Idiota! I ty się bierzesz za remont instalacji elektrycznej? Za samo to
    > powinieneś dostać taką grzywnę, że 10 elektryków byś za nią zatrudnił.

    Ejże, spokojniej. Elektryków-idiotów nie spotkałeś w swoim życiu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-11-27 15:14:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2011 11:32, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > uzytkownikiem sieci energetycznej. Dla takiej osoby korkiem jest dowolne
    > urzadzenie o dowolnej zasadzie dzialajania ktore automatycznie odlacza

    I stąd moje pytanie o jakie "korki" chodziło... Marcinek zbyt głupi, to
    nie zrozumiał i zaczął się pienić ;)

  • 20. Data: 2011-11-27 15:56:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    > Ejże, spokojniej. Elektryków-idiotów nie spotkałeś w swoim życiu?

    Już elektrycy idioci przyprowadzają mnie o skok ciśnienia. Nie-elektrycy
    idioci to już dla mnie za wiele.