  • 71. Data: 2012-04-26 16:49:46
    Temat: Re: Inicjatywa przeciwko fotoradarom
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    z <z...@g...pl> napisał(a):

    > Pewnie że trzeba ale trzeba też dbać o swoje ciężko zarobione podatki.
    >
    > Marnotrawienie sił i środków to ZŁOO :-)

    A jak nie wystarcza na wszystko z podatków? Polska to duże państwo. Wydatki
    też ma duże. Można by rzec że ma podobne wydatki na głowę jak Niemcy, Francja
    czy Anglia. Trochę mniejsze ale niedużo. Na pewno nie 5 razy mniejsze. Tam
    podatki liczone są od wyższych zarobków i zysków firm. I też jęczą że kasy
    ciągle mają mało. To co przekręcą ludzie królika to jakieś drobne przy PKB
    Polski w granicach pół biliona zielonych. Straty spowodowane wypadkami
    drogowymi w Polsce to 30 miliardów złotych ( 2008 rok). Można znaleźć dokument
    w necie. To jak skynet nie przyniesie złotówki zysku a ograniczy straty o
    połowę to gdzieś zostanie 15 miliardów złotych. Nie u Ciebie ani u mnie w
    kieszeni. Ale będzie gdzieś gotówka i za nią państwo może coś kupić albo
    zrobić. Jak wymyślą jakiś projekt do którego unia dorzuci połowę to się robi
    30 miliardów. kawałek autostrady można za to zbudować. Kupić lepsze lekarstwa,
    zrobić więcej przeszczepów wątroby czy serca. Nie widzę żeby ostatnio Polska
    byłą bardzo źle zarządzana. Ale to moje prywatne zdanie i ktoś może mieć inne.
    A co do faotoradarów. Będą. Będzie ich do oporu. I nawet jak nie przyniosą
    złotówki zysku to w innym miejscu w budżecie pojawi spora sumka wynikająca z
    tego że są i nie przynoszą dochodu.

  • 72. Data: 2012-04-26 19:54:28
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 16:49, kogutek pisze:
> [...]
    > złotówki zysku to w innym miejscu w budżecie pojawi spora sumka wynikająca z

    Wolno Ci tak myśleć ale prawa ekonomi są nieubłagane.
    Redystrybucja kosztuje dlatego trzeba dążyć do jak najmniejszych kosztów
    (oczywiście do zera się nie da). Jak? Chyba sam wydedukujesz :-)

  • 73. Data: 2012-04-26 20:38:45
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-25 02:35, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > To jest bardzo prawdopodobne - facet widzi FR, hamuje, a Ty tez... tylko
    > troche pozniej.

    To nie prawdopodobne tylko pewne, ktoś mi kiedyś mówił, że na 8 odkąd
    naszpikowali ją fotoradarami w ramach programu bezpieczna droga, albo
    jakoś tak spadła ilość wypadków śmiertelnych ale wzrosła ilość kolizji i
    to ponoć bardzo.

  • 74. Data: 2012-04-26 20:40:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-25 18:22, Artur Maśląg pisze:

    > W artykule nie ma słowa o bezpieczeństwie, tylko jest robienie
    > sensacji z faktu, że wpływy są póki co niskie. System nie miał powstać
    > w 4 miesiące, a w parę lat. Wydajność wzrośnie - spokojna głowa.
    > Bezpieczeństwo też. Powoli się będą też pojawiały fotorejestratory
    > podobne do tych na skrzyżowaniu Sobieskiego/Witosa w DC, czy
    > w podwarszawskim Tarczynie.

    Ty taki głupi od urodzenia, czy z policji?

  • 75. Data: 2012-04-26 20:47:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-26 20:38, anacron pisze:
    (...)
> [...]
    > naszpikowali ją fotoradarami w ramach programu bezpieczna droga, albo
    > jakoś tak spadła ilość wypadków śmiertelnych ale wzrosła ilość kolizji i

    Zainteresuj się może szczegółami, a nie tym "co ktoś ci kiedyś mówił".

  • 76. Data: 2012-04-26 20:51:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-26 20:40, anacron pisze:

    > Ty taki głupi od urodzenia, czy z policji?

    A o meritum sprawy ani słowa :)

  • 77. Data: 2012-04-26 21:16:04
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-26 20:51, Artur Maśląg pisze:

    > A o meritum sprawy ani słowa :)

    Co mam napisać, że radary używające Dopplera są gówno warte? Z założenia
    szukają najwyższej różnicy częstotliwości jaką są w stanie wyłapać. To
    często powoduje dokonanie pomiaru z np. koła. Efekt? Realna prędkość
    pojazdu * 2 * cos kąta pomiaru. Aby tego nie było, musiałby mierzyć z
    kąta mniejszego niż 10 stopni, a mierzą z 20. To nie jedyny feler takich
    urządzeń, tu teoria chaosu zbiera swoje żniwa. Nie mam nic przeciw
    pomiarom prędkości, ale jeśli ma to służyć bezpieczeństwu, niech to
    będzie strefowy pomiar, czyli brama odczytuje Ci rejestracje i mierzy
    czas przejazdu do drugiej takiej bramki oddalonej o 1-10km. Wtedy pomiar
    będzie w 100% wiarygodny i będzie naprawdę wpływał na bezpieczeństwo.
    Tylko wtedy także okazałoby się, że wcale tak wielu "piratów" w tym
    kraju nie mamy, a co za tym idzie system byłby nieopłacalny finansowo.

  • 78. Data: 2012-04-26 21:37:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-26 21:16, anacron pisze:

    > Co mam napisać, że radary używające Dopplera są gówno warte?
    (...)

    Jak pisałem - o meritum sprawy ani słowa. Gdybyś w Warszawie bywał
    (a piszesz, że regularnie) to byś wiedział, że urządzenia bazujące
    na efekcie dopplerowskim to tylko fragment systemu i to o czym
    pisałem (skuteczne i wydajne) nie reaguje tylko na prędkość, nie
    reaguje tylko na pojedynczy pojazd w polu widzenia i nie bazuje na
    efekcie dopplerowskim.

  • 79. Data: 2012-04-26 22:20:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    z <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Redystrybucja kosztuje dlatego trzeba dążyć do jak najmniejszych kosztów
    > (oczywiście do zera się nie da). Jak? Chyba sam wydedukujesz :-)

    Żeby robić redystrybucję to najpierw trzeba mieć kasę. Ekonomia to jedno a
    rachunkowość to drugie. Są tylko dwie pozycje " winien" i "ma". Jak po stronie
    "winien" jest więcej niż po stronie " ma " to jest czym dzielić. Możliwe są
    następujące sytuacje. Rezygnujemy z mandatów i fotoradarów. Po stronie "
    winien" pojawia się pozycja wynikająca ze sprzedaży sprzętu na złom. Po
    stronie " ma " z 60 miliardów złotych. Tyle pewno by wynosiły koszty wypadków
    skoro w 2008 jak były mandaty wynosiły z 30 miliardów złotych. Wariant drugi.
    Po stronie " winien" zapis " zakup fotoradarów 2 miliardy". drugi zapis po
    "winien" " wpływy z mandatów 100 milionów". Głupi powie że chuj nie interes. A
    mądry spyta " jakie były koszty państwa związane z wypadkami? Po stronie " ma
    " zamiast 60 jest 15. Czyli dalej trzeba dopłacić ale dużo mniej. Można by
    rzec że gdzieś zaoszczędzono 42 miliardy. Można je wydać na coś innego.
    Pozornie podobny efekt można by osiągnąć jak by nie nakładano mandatów a
    zaostrzono system punktowy. 5 punktów i Prawo Jazy do oddania w urzędzie.
    Tylko że w takiej sytuacji spadną dochody z akcyzy na paliwa, sprzedaży
    samochodów itp. To może niech będzie tych fotoradarów od chuja i niech nie
    przynoszą złotówki zysku. Zdaję sobie sprawę że to co napisałem będzie trudne
    do ogarnięcia przez takich co tylko zapierdalać potrafią. Ale to ich problem.
    Mogli się uczyć w podstawówce matematyki.

  • 80. Data: 2012-04-26 22:33:29
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-26 21:37, Artur Maśląg pisze:
    > ... i nie bazuje na efekcie dopplerowskim.
    Mówisz o tym przy skrzyżowaniu? Pętlę na światło czerwone, Doppler na
    prędkość, więc nie pierdol Wać Pan.