eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipInfo z UKERe: Info z UKE
  • Data: 2011-03-06 09:40:56
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 04.03.2011 HaQs <t...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Generalnie jak wszyscy operatorzy przyjmą albo bardziej ustandaryzują :) w
    > umowie zapis:
    > prędkość np 20mbit a przy tym gwiazdeczka :) *
    > --------------------
    > * a pod spodem małym drukiem prędkością gwarantowaną w myśl takiej i takiej
    > ustawy jest 1/100 prędkości zakupowej :-)
    >
    > I taką o to metodą ustawę można w kosz i zupełnie nic nie wnosi zarówno dla
    > klienta jak i dla reklam do których dołoży się tylko (*) i w/w zapis małym
    > drukiem na dole reklamy.

    Ustawa powinna jasno i precyzyjnie wyjaśniać gdzie kończy się kompetencja
    dostawcy - aby wykluczyć lokalne problemy klienta z jego siecią czy komputerem -
    czy jego wiedzy - czym różni się 1MB/s od 1Mb/s - to dla mnie oczywistość.

    Co do ofert to na rynku dość duży konflikt jest spowodowany przez:

    1. Dużych operatorów u których nie występuje - albo marginalnie - problem ze
    szkieletem - ponieważ mają go pod dostatkiem i overbooking rozkłada się na
    dziesiątki tysięcy klientów - mają za to problem z ostatnią milą z racji
    ograniczonych technologii: gsm i pokrewne, dsl itd.

    2. Małych dostawców którzy teoretycznie nie mają problemów z ostatnią milą
    ponieważ są to głównie pokrewne ethernetu czyli kabel eth, mosty wifi,
    sieci tv kablowej - mają za to ograniczone wyjście w świat.

    Przy czym w obu przypadkach mogą być oferowane bardzo porównywalne usługi o
    bardzo dobrych parametrach. Klienci psychologicznie patrzą na najmniej ważny
    parametr usługi jakim jest maxymalna przepustowość - której się w praktyce
    rzadko używa sięc oferty 100Mbit są normą - ale są w praktyce nie używane
    (wykluczam tu problem technologicznego ograniczenia, bo to jawne i łatwe do
    reklamacji oszustwo - np zmyślona na tą potrzebę oferta 120Mbit zakończona
    gniazdkiem 100baset).

    Inna sprawa to niestety wina UKE - czemu wszystkie kary nakładane na operatorów
    - karały ich na rzecz skarbu państwa? Kara za niewywiązanie się z usługi na
    rzecz usługobiorcy powinna trafić do usługobiorcy w formie rekompensaty:
    UKE nakłada karę - poszkodowanych 100k odbiorców, kara 10M czyli po stówce
    do każdego abonenta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: