  • Data: 2013-10-21 10:36:10
    Temat: Re: Induktor telefoniczny jako źródło prądu?
    Od: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Tego nie wiem, ale jako ciekawostkę powiem, że istnieją tzw. telefony
    > bezbateryjne, które wykorzystuje się na małe odległości, np. na statkach
    > jako łączność awaryjna i nie wymagają w ogóle zasilania. Są dwa rodzaje
    > telefonów bezbateryjnych:
    >
    > 1. Mocny mikrofon dynamiczny i słuchawka po drugiej stronie. Działają w
    > ogóle bez wzmocnienia i w zasadzie nie różnią się od stosowanych
    > wcześniej rur komunikacyjnych.

    Czyli stary, dobry telefon Bella. Polskie okrętowe miały dwa jednakowe
    przetworniki w mikrotelefonie i trzeci taki sam wpiety do linii przy
    odwieszonej słuchawce. Oczywiście telefon z korbką - tyle że generatorek
    dawał prad przemienny o częstotliwości zdecydowanie akustycznej (a nie
    około 25Hz jak to jest w telefonach MB) i tej trzeci przetwornik,
    włączony na linię przy odwieszonej słuchawce wył jak potępieniec.

    Zaleta podstawowa - nawet przy popsutych dwóch przetwornikach dawało się
    jeszcze pogadać.

    --
    Darek