    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Date: Wed, 28 Jun 2017 22:01:47 +0200
    <oijos2$kas$1@node1.news.atman.pl> <oilbi6$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <oilgm5$al4$1@node1.news.atman.pl> <oim78u$7np$1@node2.news.atman.pl>
    <ointco$l2v$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <oiquut$m50$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oir6pd$tl2$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595130f4$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <13407ou8mhsyt.dva1llb985bk$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <u9gtgnnq7vhz$.1wx1mk2727075.dlg@40tude.net>
    <oj0ks1$4dp$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnol7ors.f80.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Zależy jaka konstrukcja odbiornika. Bo jeśli głowica zamknięta w

    Ależ oczywiście! Konstrukcja - metalowa głowica GFE-101, a na tym kawalątek
    płaskiego kabelka 300 omów, łączący głowicę z gniazdkiem, symetrycznym,
    jakieś 10 cm góra.

    > porządną puszkę metalową ze zintegrowanym gniazdem antenowym, to
    > nawet lokalny sygnał nie ma jak wniknąć, a co dopiero z miasta Uć.

    I tak powinno być, inaczej może łapac syfy z otoczenia.

    > Dość wkurzające było to, że fabryczne radia z lat siedemdziesiątych
    > nie radziły sobie bez tego kawałka druta. A wystarczyło, by wyposażyć
    > je w kabelek przytwierdzony do drewnianej obudowy. Tak miałem w radiu
    > wyprodukowanym w roku 1957 -- dwa druty przymocowane wewnątrz skrzynki
    > zakończone wtyczką, którą można było wrazić w gniazdko (symetryczne)
    > zamontowane na tylnej ściance.

    I w razie potrzeby wyjąc i w to miejsce antenę zewnętrzną? Widziałem gdzieś
    takie rozwiązanie... o! Chyba to był... popularny OTV Junost' 402B (polskie
    B) Ale gło9wy ściąć nie dam, chyba, że za to, że takie coś widziałem, to za
    to dam ściąć.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.