    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Date: Mon, 26 Jun 2017 14:46:41 +0200

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-06-25 o 11:15, J.F. pisze:

    >Dobrze zrobiłeś tylko pewnie antenę miałeś za krótką, anteny na AM
    >muszą być długie i to bardzo + dobre uziemienie, dlatego w
    >fabrycznych odbiornikach się ich nie stosowało, tylko anteny
    >ferytowe, długie i

    Na schemacie mamy jednak fale dlugie, brak uziemienia i informacji o
    dlugosci anteny :-)

    Moze w Warszawie lepiej dzialalo :-)

    >średnie, sytuacja się zmienia dla fal krótkich które chodziły tylko
    >na antenie zewnętrznej, ale tam kilka metrów druta starczało. I tak
    >też te wszystkie przenośne radia były
    >budowane, długie i średnie na antenie ferytowej, krótkie i ukf na
    >teleskopowej.

    Tylko jesli sie dobrze orientuje, to natezenie pola E fali nie zalezy
    od czestotliwosci.
    Na UKF antena bedzie rezonowac przy dobrej dlugosci, ale juz na KF i
    tak bedzie za krotka.

    I tylko ta masa mi sie nie podoba - wejscie odbiornika jest male,
    wpiete w srodek dipola bedzie czule na prad plynacy miedzy polowkami,
    na koncu dipola prad jak wiadomo jest jednak minimalny.

    J.