  • 21. Data: 2012-01-10 11:40:37
    Temat: Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > cudzych - na razie nie mam zamiaru. Ale dziękuję za dobre chęci, choc
    > nie wiem, czym sobie na to zasłużyłem...
    Tym, że nie wiesz:-)
    Dobry z Ciebie człowiek, z wadami jak każdy z nas.
    Ja Cię cenię za wiedzę i doświadczenie.
    To wszystko.
    S.

  • 22. Data: 2012-01-10 11:42:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    [...]

    > Dobry z Ciebie człowiek,

    Nie pisz takich rzeczy, bo żółć z KFa się wylewa jak to czytają ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-01-10 11:51:47
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie pisz takich rzeczy, bo żółć z KFa się wylewa jak to czytają ;)

    Aaaa.. i jeszcze masz humor. Zgorzkniały, ale masz :-)
    S.

  • 24. Data: 2012-01-10 14:27:16
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > A USBASP ma?
    >
    > I w czym mnie to ogranicza?

    mając tylko programator to tak, jak byś uruchamiał przetwornicę
    zamkniętą w pudełku (brak dostępu do zacisków układu w środku) mając
    tylko miernik uniwersalny.
    Mając JTAG-a to jakbyś robił to samo, ale z użyciem oscyloskopu
    cyfrowego, z dostępem do wszystkich punktów w układzie z możliwością
    zatrzymania, a dokładniej zamrożenia stanu przetwornicy w dowolnym
    momencie mając jeszcze możliwość zdefiniowania tego, spełnienie jakich
    warunków spowoduje jej "zamrożenie" i możliwość modyfikacji parametrów
    układu "locie" ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2012-01-10 14:32:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    > mając tylko programator to tak, jak byś uruchamiał przetwornicę
    > zamkniętą w pudełku (brak dostępu do zacisków układu w środku) mając
    > tylko miernik uniwersalny.

    Ja naprawdę rozumiem, co to debugowanie w układzie - aż tak głupi nie
    jestem ;)

    Natomiast przestraszają ceny układów korzystających z USB. Na dokładkę
    czytam, że to wcale nie takie proste wszystko i wcale posiadanie
    jagigos tam jtaga nie zapewni mi szczęścia, bo muszę kupić najdroższe
    ustrojstwo, żeby osiągnąć nirwanę. A to całkowicie przekreśla założenia :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2012-01-10 15:28:20
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2012-01-10 10:45, Zbych pisze:

    > Zgoda, ale w końcu mamy XXI wiek i jeśli debugowanie w układzie jest
    > dostępne, to czemu z niego nie skorzystać? Przydatne zwłaszcza przy
    > zabawie peryferiami.

    Pewnie. Korzystać. Tylko że ja też trochę programów napisałem na AVR i
    JTAG-a nie używałem. W dodatku pisałem w asemblerze. Wszystko dawało się
    jakoś rozwiązać. JTAG skraca rozwiązanie problemów, ale nie jest
    niezastąpiony. W programowaniu na akord może i tak :P

  • 27. Data: 2012-01-10 16:11:28
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > JTAG-a nie używałem. W dodatku pisałem w asemblerze. Wszystko dawało się
    > jakoś rozwiązać.
    Jakoś to za mało.
    Każdy z nas tak robił.
    Kiedyś nie było możliwości, a dziś są.
    Jakbyś kiedyś dostał informację, że za cenę baku paliwa dostaniesz
    debugger,
    to poszedłbyś piechotą na uczelnię, a po drodzę byś podskakiwał jak
    przedszkolaki.
    S.

  • 28. Data: 2012-01-10 16:20:05
    Od: Adam <b...@a...pl>

    > Jakoś to za mało.
    > Każdy z nas tak robił.
    > Kiedyś nie było możliwości, a dziś są.

    Jakoś mi starcza :) Każdy problem rozwiązywałem. Ale jak ktoś chce może
    się zaopatrywać w JTAG. Sam może się kiedyś zaopatrzę jak będę odczuwał
    taką potrzebę.

  • 29. Data: 2012-01-10 17:18:15
    Temat: Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki? Czyli jaki kupić programator.
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    (...)

    > Ponawiam jedno pytanie i prosiłbym o odpowiedź na nie - czy WinAVR
    > będzie współpracował z reklamowanym na grupie programatorem z
    > dopalaczami o nazwie MultiTool?
    >
    > Dlaczego akurat chcę to narzędzie? Bo ma dopalacze, których pożądam :)
    >
    > Jeśli ktoś chce mnie przekonać do innego programatora dla AVR, to
    > niech to będzie merytoryczne, proszę. Interesuje mnie zdecydowanie USB
    > a nie inne porty.

    Jeżeli pracujesz na Windowsie to ja bym radził najtańszy który
    współpracuje z AVRStudio, bo w nim pewnie będziesz pisał program. Kupisz
    taki co nie współpracuje z AVRStudio, a cenisz sobie wygodę, to za
    chwilę wywalisz ten programator przez okno.
    AVRStudio ma dobrze rozpisane fusebit-y, nie musisz mieć dodatkowego
    programu (np. tego z WinAVR) do obsługi programatora itp.
    Dobrze by było aby programator miał prawdziwy tzn. sprzętowy port USB, a
    nie jakiś "emulowany" programowo na procesorze nieprzystosowanym do
    tego. Z tego co widzę to ten "MultiTool", spełnia te założenia, oby
    tylko po stronie PC-ta był do niego dobry, podpisany, i stabilny
    sterownik...
    Co do JTAG-a, to jest bardzo, ale to bardzo przydatny w pracy, gdy liczy
    się czas, i gdzie układ/program jest skomplikowany, ew. kiedy trzeba
    znaleźć błąd w procesorze :). Jeżeli jednak masz ochotę na JTAG-a to
    widziałem na Allegro ISP+JTAG za <100zł, według tego co pisze sprzedawca
    to USB-kiem zajmuje się tam FT232 który sobie bardzo chwalę. Te
    procesory co mają "standardowego" JTAG-a, to obsłużysz JTAG-ie, a te co
    mają "dziwnego" JTAG-a to możesz zaprogramować przy pomocy ISP.

    Ps. Do ARM-ów są tańsze narzędzia, sam procesor jest wydajniejszy, i
    praktycznie w cenie AVR-a. Chodź z tego co się orientuję to ARM ma
    więcej błedów.

    Maksymilian Dutka

  • 30. Data: 2012-01-10 18:29:03
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś chce mnie przekonać do innego programatora dla AVR, to
    > niech to będzie merytoryczne, proszę. Interesuje mnie zdecydowanie USB

    Witam,

    Wg moich doświadczeń zdecydowanie lepiej omijać uniwersalne programatory
    firm trzecich ( na pewno wiele osób się nie zgodzi ).
    Przyzwyczaiłem się do tego że zaczynając z nowym procesorem kupuje dev
    kit, który często ma w zestawie programator/jtag.

    Jest kilka powodów ku temu :
    1. Strata czasu na low level startup - bo coś tam nie tak podłączone.
    2. Strata czasu bo się nie doczytało w datasheecie i coś jest inaczej.
    3. Strata czasu bo zasilanie źle zrobione ( przy procesorach bardziej
    wymagających )
    4. Problemy bo zegary lub krytyczne sygnały źle podłączone
    5. Drutowanie bo sygnały nie na tych pinach

    itd...

    Jak soft działa na dev kicie to powinien działać na własnym hw.

    CD jutro bo ide do domu.

    Adam