  • 11. Data: 2013-05-09 14:19:52
    Temat: Re: Ile wytrzymuje akumulator?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 14:04:20 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Cos ty za bardzo kombinujesz. Wyciagasz aku (albo i nie), ladujesz
    >
    > prostownikiem do pelna,
    >
    > podlaczasz zarowke, rozladowujesz do zgasniecia, i juz wiesz.
    >
    > Problem w tym ze to niszczy akumulator ... wiec tego nie robie. Albo
    >
    > np ograniczam sie do 5h (*4A), i wiem ze akumulator jest jeszcze
    >
    > calkiem dobry.

    > Mysle ze nie. I raczej mniejsza - samorozladowanie.

    > Ale nie zawsze. Bo wystarczy swiatel nie zgasic na 15 minut i klapa
    >
    > :-)
    >

    > J.

    15 minut x 10A = 2,5Ah. Jak akumulator co miał jak był nowy 50Ah to 10% = 5Ah. I to
    wystarczy do odpalenia. Ale jak wyciągniesz z tego połowę i zostanie 2,5Ah to nie
    wystarczy. Widzisz gdzieś błąd?

  • 12. Data: 2013-05-09 14:30:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >15 minut x 10A = 2,5Ah. Jak akumulator co miał jak był nowy 50Ah to
    >10% = 5Ah. I to wystarczy do odpalenia. Ale jak wyciągniesz z tego
    >połowę i zostanie 2,5Ah to nie wystarczy. Widzisz gdzieś błąd?

    Nie, nie widze, ale mialem kiedys taki i wiem jak to wyglada.
    Zapala dobrze ... o ile mu sie uda za pierwszym razem.

    Bo zostawienie wlaczonych swiatel na 15 minut, radia na noc, itp
    powoduje ze juz nie odpala.
    Ani tez na dluzsze pilowanie nie starczy.

    Owszem, mozna miec dobre auto, ktore latwo zapala, z piszczeniem
    swiatel, z automatycznym wylaczaniem radia, i sie dosc pozno
    dowiedziec :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-05-09 14:38:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Po coś zrobili w samochodach napięcie w instalacji 14-14,5V. Zmierz
    >gęstość elektrolitu i porównaj z dostępnymi tabelkami w których
    >napisali jakiemu stopniu naładowania odpowiada konkretna gęstość. Na
    >100% pojemności potrzeba napięcia powyżej 16V. Rozruchowy tego nie
    >przetrzyma przez dłuższy czas.

    Ale nie myl "pelne naladowanie mu szkodzi" z "przetrzymywanie pod
    napieciem 16V mu szkodzi".

    >W trakcyjnych jest inna konstrukcja płyt. Płyty są lite, prasowane.
    >Nazywają je pancernymi. Gazowanie występuje na powierzchni płyty i
    >wyrywanie masy czynnej jest dużo mniejsze.

    ale laduje sie znacznie czesciej, to i na mase trzeba uwazac.

    >Piszez że wyrzuciłeś dwa akumulatory co miały 50% pojemności ale
    >miały uszkodzenie mechaniczne. Pasuje to do tematu jak kurwie majtki.

    Mechaniczne jak mechaniczne ... masa opadla i zwarla ?
    A pasuje - to juz nie sa pancerne akumulatory z PRL, ktore mozna
    dojezdzic do 10% nominalnej pojemnosci.
    Wczesniej sie koncza z innych powodow.

    > Ciekawe jak zmierzyłeś że mają 50% skoro były uszkodzone. Możesz się
    > próbować wykręcić że bezpośrednio przed uszkodzeniem mierzyłeś na
    > stanowisku do badania akumulatorów i taki pech. Miej litość i nie
    > pisz.

    Akurat jeden przemierzylem ze 3 miesiace wczesniej. Postal sobie
    nieuzywany w samochodzie, rozladowal sie do zera, a jak juz mialem w
    domu pod prostownikiem to z ciekawosci zmierzylem jak mu to
    zaszkodzilo. A 3 miesiace pozniej, ciepla wiosna, i kaput.

    W drugim niepewnosc wieksza, ale ma czlowiek troche doswiadczenia, i
    czasem potrafi ocenic co akumulator warty, szczegolnie jak auto ma
    klopot z odpaleniem.

    J.

  • 14. Data: 2013-05-09 17:06:33
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 10:54:07 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
    > Znaczy - jak długo współczesny samochód może stać niejeżdżony, zanim się
    >
    > akumulator wyładuje? Autoalarm, centralny zamek, co tam jeszcze prąd
    >
    > pobiera?
    >

    > MJ

    Dzielisz rzeczywistą pojemność przez pobierany prąd i wychodzą godziny.Jest
    jeden problem. Nie znasz rzeczywistej pojemności.

    ===

    I samorozładowania.

  • 15. Data: 2013-05-09 19:45:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl>

    > Znaczy - jak długo współczesny samochód może stać niejeżdżony, zanim się
    > akumulator wyładuje? Autoalarm, centralny zamek, co tam jeszcze prąd
    > pobiera?

    Radio :-)

  • 16. Data: 2013-05-09 19:52:31
    Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik <kogutek444 napisał

    15 minut x 10A = 2,5Ah. Jak akumulator co miał jak był nowy 50Ah to 10% =
    5Ah. I to wystarczy do odpalenia. Ale jak wyciągniesz z tego połowę i
    zostanie 2,5Ah to nie wystarczy. Widzisz gdzieś błąd?

    No widzisz, elektryka , matematyka i empiria różnymi drogami chodzą.
    Pamiętam ,że kiedyś zostawiłem Tikacza pod kinem z włączonymi krótkimi, film
    był przeciętnie długi czyli w sumie ze dwie godziny ale jak wyszedłem i
    zobaczyłem, że został na światłach to myślę - dupa, pchamy do domu - a tu
    niespodzianka odpalił bez czknięcia i wcale nie ostatkiem sił a to był
    liliput, jakieś 36Ah.
    Inna sprawa, że cała jego robota to było zakęcić trzygarowym silnikiem
    796cm3 i wszystko było młodsze niż rok.
    120 minut x 10A = 20Ah. Zostało 16Ah - o ile był zdrowy i pełny.

    pozdrawiam

    Pieszy albo Dziobak

  • 17. Data: 2013-05-10 02:32:50
    Temat: Re: Ile ... ładowanie.
    Od: "Daselki" <m...@h...pl>

    ps.com...

    > Akumulator samochodowy . Nigdy nie powinien być naładowany do pełna bo to
    go niszczy.

    Bzdura.
    Kwasowy zawsze powinien byc naładowany do pełna. Niszczy go m.in.
    przeładowanie
    i niedoladowanie.

    > Najlepiej mu jest jak jest cały czas ładowany i napięcie na nim jest w
    > widełkach 14-14,5V.

    Ale dotyczy to akumulatora zamontowanego i używanego w pojeździe.
    Wtedy jest "ładowany cały czas", ale tylko wtedy gdy obroty silnika są
    odpowiednie.
    Takie napięcie nie dotyczy akumulatora nie używanego (przechowywanego),
    który można "ladować cały czas", ale napięciem niższym.

  • 18. Data: 2013-05-10 02:39:27
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 maja 2013 02:32:50 UTC+2 użytkownik Daselki napisał:
> [...]
    ps.com...

    > go niszczy.
    >

    > Bzdura.
    >
    > Kwasowy zawsze powinien byc na�adowany do pe�na. Niszczy go m.in.
    >
    > prze�adowanie
    >
    > i niedoladowanie.

    > Ale dotyczy to akumulatora zamontowanego i u�ywanego w poje�dzie.
    >
    > Wtedy jest "�adowany ca�y czas", ale tylko wtedy gdy obroty silnika s�
    >
    > odpowiednie.
    >
    > Takie napi�cie nie dotyczy akumulatora nie u�ywanego (przechowywanego),
    >
    > kt�ry mo�na "ladowa� ca�y czas", ale napi�ciem ni�szym.

    Macie z JF rację. Z końmi kopał się nie będę. Co mi do waszych akumulatorów. To nie
    ja będę częściej kupował nowe i bujał się z odpaleniem w zimie.

  • 19. Data: 2013-05-10 11:40:50
    Od: "Daselki" <m...@h...pl>

    ps.com...

    > Z końmi kopał się nie będę.

    Masz rację. Nie kop się. Gdy koza kopie się z końmi to źle na tym wyjdzie.

    > Co mi do waszych akumulatorów. To nie ja będę częściej kupował nowe i
    > bujał się z odpaleniem w zimie.

    Może być gorzej. Ktoś weźmie twoje objawienia za prawdę i zniszczy sobie
    akumulator.
    Polecam książkę Zdzisław Ziętkiewicz Akumulatory samochodowe
    i motocyklowe.