-
11. Data: 2013-05-26 10:41:22
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 25 May 2013 16:06:28 -0700 (PDT), k...@g...com
> I jeszcze coś. Jak jest wypadek przy 140/h to pomimo że jest to
>jeden z czterech procent wypadków to jest w nim 99% zabitych. A
>jak masz w mieście przy 50/h wypadek to jest 99% żywych.
Niemieckie autostrady maja srednie miejsca w statystykach.
Wiecej tam ginie osob niz w GB (gdzie obowiazuje 112), ale mniej niz
Hiszpanii, gdzie obowiazuje 130.
Wiec nie kazdy wypadek przy 140 to 99% zabitych.
Wez chocby prokuratora Olejnika.
Ale trzeba troche zainwestowac w drogi.
P.S. Statystyki z A4 - 149 wypadkow, 21 zabitych, 252 rannych.
Stosunek zmarlych do rannych nie odbiega od calego kraju (3571/45792).
Na wypadek jest istotnie wiecej, ale tu moga byc inne przyczyny ..
J.
-
12. Data: 2013-05-26 11:46:01
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 26.05.2013 09:26, DoQ pisze:
> W dniu 2013-05-26 00:35, anacron pisze:
>> serii Top Gear. Jakoś te dane wydają mi się bardziej wiarygodne, niż to
>> co od lat próbuje nam wmówić polska Policja.
>> http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-10-e
pisode-6-all-rightsbbc-uk_part-1_2204233.htm
>
> Co ma brytyjski system dróg do polskiego?
Tu i tu asfalt, tu i tu ludzie zazwyczaj nie będący samobójcami.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
13. Data: 2013-05-26 12:05:20
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 26.05.2013 10:22, J.F. pisze:
> Jest jedna roznica - z powodu duzej ilosci FR byc moze u nich juz
> rzadko przekraczaja rozsadna predkosc.
Z tego co wiem, to tam wycofują się z FR teraz. :)
> A nadmierna predkosc to u nas oficjalna przyczyna 28% wypadkow i 42%
> zgonow.
No właśnie, główną przyczyną według ze skutkiem śmiertelnym według
naszej policji jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Problem
polega na tym, że tą przyczynę wpisują za każdym razem, kiedy inna nie
jest oczywistą. Osobiście myślę, że spora część z tych zakwalifikowanych
jako nadmierna prędkość to stan techniczny pojazdu czy zmęczenie
kierowcy. Ja wiem, wszystko da się podpiąć pod tą nadmierną prędkość,
ale ma to sens jedynie, by uzasadniać masowe polowania na kierowców zza
krzaków.
> A ile z tych "nieprawidlowe wyprzedzanie" to tak naprawde nadmierna
> predkosc (jakby jechal wolniej, to by nie wyprzedzal :-)
Złe myślenie. Nadmierna prędkość jest tylko wtedy, gdy z jej powodu
kierowca nie zdąży zahamować/utrzymać się na drodze w sytuacji
kryzysowej. I tu dochodzimy do sedna, prędkość ta jest względną, inna
będzie dla 30-tonowej ciężarówki, inna dla małego auta, inna dla
Poloneza i inna dla nowoczesnego w pełni sprawnego samochód. W końcu
inna dla dobrego kierowcy posiadającego predyspozycje do prowadzenia
pojazdów i inna dla p. Kazia, który ma np. problemy z oceną odległości,
prędkości etc.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
14. Data: 2013-05-26 12:23:52
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 26 maja 2013 09:32:53 UTC+2 użytkownik Krzysztof 45 napisał:
> W dniu 2013-05-26 01:01, masti pisze:
>
> > a czemu nie? Po to kierowca ma prawo jazdy, żeby myślał.
>
>
>
> Żyjemy w globalnym systemie zamordzia i ingerencji w wolność osobistą.
>
> System który myśli dla naszego dobra za nas. System ludzi ma za imbecyli i
>
> nakazuje im to i tamto, bo inaczej gdy da tym ludziom wolną rękę, to
>
> sobie krzywdę zrobią.
>
>
>
> Dajmy na to przykład ograniczenie prędkości po za obszarem zabudowanym
>
> do 90km/h.
>
> Co jest wyznacznikiem tego jak by nie było chorego i dziwnego
>
> ograniczenia? Dla czego 90 a nie 70 lub120?
>
>
>
> Dla kogo jest to ograniczenie? Dla starego wygi czy dla łebka co tydzień
>
> temu zdobył prawko?
>
>
>
> Dla tego co pomyka np trabantem czy tego co pomyka merolem?
>
>
>
> Są drogi po których spokojnie można jechać 110-130km/h Ale nie, jest
>
> ograniczenie do 90ciu.
>
> Są drogi tak fatalne, że jedzie się bez przymusu 60max70 bo szkoda auta i
>
> zdrowia. Ludzie sami ograniczają tę prędkość. Więc po co ta 90tka?
>
>
>
> Teraz nie ważne czy to noc gwiaździsta czy deszczowa, śnieżna zima czy
>
> słoneczne lato itp i itd. Jest do 90km/h które ni jak dopasować.
>
> Dla kogo i do jakich warunków jest dostosowane to ograniczenie nie
>
> mające odzwierciedlenia z sytuacją na drodze i bezpieczeństwem?
>
>
>
> Takich pytań można stawiać w nieskończoność.
>
> Ale odpowiedz nasuwa się jedna. Zamordzie szarej masy. Nic innego nie
>
> przychodzi mi do głowy. Jak życie pokazuje, te ograniczania nie dotyczą
>
> szlachty i ludzi nie pokornych. Dla nich nie ma ograniczeń.
>
>
>
> --
>
> Krzysiek
>
> www.zmieleni.pl
Ograniczenia nie są po to żeby przekraczający je się nie zabił albo uszkodził. Są po
to żeby nie zabił innych. Ograniczenia mają chronić niewinnych. Jak się kretyn co
jeździ za szybko zabije to też szkoda. Za wcześnie ZUS wyda kasę na pogrzeb, będzie
wypłacał renty rodzinie, samobójca nie zapłaci nigdy więcej podatków. Ale jak zabije
a raczej zamorduje innych to wszystko się multiplikuje. Więcej rent a mniej wpływów.
No i może zamordować kogoś wartościowego. Dlatego będą łapali i karali
przekraczających prędkość. Skoro tłumaczenie nie daje rezultatu to trzeba użyć innych
metod. Metoda wysokich mandatów a dla krnąbrnych zabieranie uprawnień jest dobra.
Argument o złych drogach jest dęty. Jak liczba zabitych idzie w tysiące a kalek w
dziesiątki tysięcy rocznie i to wszystko kosztuje budżet dużo kasy to jak ma jeszcze
wystarczyć na dobre drogi? Ubezpieczyciel powinni skorzystać z uprawnień i domagać
się zwrotu wypłaconych odszkodowań jeśli wypadek był spowodowany rażącym naruszeniem
przepisów. Umawiają się że odpowiadają za szkody jakie spowodują osoby posiadające
uprawnienia, czyli takie co znają przepisy. Było by to dobre rozwiązanie bo zdjęło by
z państwa zarzut że jest fiskalne i że gnębi kierowców.
-
15. Data: 2013-05-26 13:37:31
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 26 May 2013 03:23:52 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:
> Ograniczenia nie są po to żeby przekraczający je się nie zabił albo
> uszkodził. Są po to żeby nie zabił innych.
czyli twierdzisz, że jadąc na drodze ekspresowej z dwoma pasami ruchu w
każdą stronę 80kmh nie zabiję a jadąc 81 zabiję?
PS: to nie jest wymysł. takie ograniczenie jest na S8 na węźle Konotopa
http://u.42.pl/2JY0
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
16. Data: 2013-05-26 13:47:46
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 5/26/2013 9:32 AM, Krzysztof 45 wrote:
> Są drogi tak fatalne, że jedzie się bez przymusu 60max70 bo szkoda auta i
> zdrowia. Ludzie sami ograniczają tę prędkość. Więc po co ta 90tka?
Mit !! Obalajmy mity !!!
Nie spotkałem drogi tak złej żeby zwolnienie do 60km/h coś dawało,
nie daje nic i tnie opony przy takich prędkościach, na dziurowisku
dopiero daje zwolnienie do 20..30km/h.
a lepsze efekty daje bardzo chwilowe - tylko na dziury - rozpędzenie
się do ~120k..140m/h bo wtedy większość dziur się przeskakuje.
-
17. Data: 2013-05-26 14:00:30
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-05-26 09:35, DoQ pisze:
> W dniu 2013-05-26 09:32, Krzysztof 45 pisze:
>> Żyjemy w globalnym systemie zamordzia i ingerencji w wolność osobistą.
>> System który myśli dla naszego dobra za nas. System ludzi ma za
>> imbecyli i
>> nakazuje im to i tamto, bo inaczej gdy da tym ludziom wolną rękę, to
>> sobie krzywdę zrobią.
>
> Bardzo dobrze że myśli. Wystarczy ocenić jazdę, zachowanie czy to co
> piszą w internecie aby z dużą pewnością założyć, że większość ludzi to
> imbecyle.
Dla tego imbecyle że na 90tce jadą 110?
Jeżeli myślisz że ten system myśli dla Twojego dobra, to znaczy że
jesteś tym (bez urazy) ... myślącym inaczej. Ten system nie sięga tych
co maja w dupie ograniczenia. Tacy ludzie lawirują w tym systemie by
unikać ich chciwych łap. Tacy ludzie jak już dojdzie co do czego
dogadują się z tym systemem.
Ten system jest dla szarych uczciwych, zastraszonych ludzi. Takich
najłatwiej doić i trzymać za ryj.
System tak kombinuje byś zarobił i oddał im jak najwięcej. Byś rentę lub
emeryturę dostał jak najmniejszą lub wcale. To samo jest z
odszkodowaniami. A na finał tworzy takie przepisy by na mandatach zdoić
ile się da. To dla Twojego dobra i bezpieczeństwa? Nie rozwalaj mnie
LOL. Ten system nie ma kontroli nad stricte imbecylami.
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl
-
18. Data: 2013-05-26 14:13:38
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2013-05-26 13:37, masti wrote:
> PS: to nie jest wymysł. takie ograniczenie jest na S8 na węźle Konotopa
> http://u.42.pl/2JY0
>
to jest lepsze:
http://goo.gl/maps/py2Lg
Shrek
-
19. Data: 2013-05-26 14:17:07
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-05-26 13:47, _Michał pisze:
> On 5/26/2013 9:32 AM, Krzysztof 45 wrote:
>
>> Są drogi tak fatalne, że jedzie się bez przymusu 60max70 bo szkoda auta i
>> zdrowia. Ludzie sami ograniczają tę prędkość. Więc po co ta 90tka?
>
> Mit !! Obalajmy mity !!!
>
>
> Nie spotkałem drogi tak złej żeby zwolnienie do 60km/h coś dawało,
> nie daje nic i tnie opony przy takich prędkościach, na dziurowisku
> dopiero daje zwolnienie do 20..30km/h.
Jeszcze są koleiny i to czasami zajebiste.
A co do drogi z dziurami. Są różne drogi. Są takie że wiosną za dnia
zwalniasz do 60-70 i ich wypatrujesz by je ominąć.
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl
-
20. Data: 2013-05-26 14:25:17
Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 26 May 2013 14:13:38 +0200 osobnik zwany Shrek napisał:
> On 2013-05-26 13:37, masti wrote:
>
>> PS: to nie jest wymysł. takie ograniczenie jest na S8 na węźle Konotopa
>> http://u.42.pl/2JY0
>>
> to jest lepsze:
>
> http://goo.gl/maps/py2Lg
>
> Shrek
a za tą tablicą widoczną w oddali nad drogą jest sobie wiadukt pod którym
staje policja z laserem i łupi
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett