  • 41. Data: 2010-07-17 17:10:28
    Temat: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Od: "Marcin" <s...@t...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4c417c44$0$2585$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Marcin" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego musza wzrosnac? Czy aby kazdy uklad ma ubytek czynnika? Ile
    > wchodzi czynnika do standardowego ukladu 0,5 kg ?! to jakies 35 zl gdyby
    > byla w 100% pusta...
    >
    > BTW smierdzi mi to jakas zmowa cenowa, ile stricte producentow czynnika
    > jest w PL ?!
    >
    > --
    > Picasso
    Standartowa butla ma pojemnosc 12 kg
    wwiekoszosc ukladow to jest 800-1200 gr gazu czyli 12 samochodow z
    pusta klima .... a gwaratuje ze znakomita wikszosc wlasnie w takim stanie
    sie serwisuje zakladajac ze do ukladu wpuscic musisz 1000 gr wychodzi 107
    zl za czynnik !!!
    a gdzie robocizna ,amorytzacja maszyn . vaty podatki itp ceny musza
    wzrosnac...a fabryki r-134a w polsce brak .....A nie kazdy robic druciarstwo
    pozadna stacja do klimy to minimum 15 tys zl ....do tago podstawowe
    wyposazenie tez z 5 tys .To musi sie wszytko zwrocic ....

  • 42. Data: 2010-07-17 17:15:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > druciarstwo pozadna stacja do klimy to minimum 15 tys zl ....do tago
    > podstawowe wyposazenie tez z 5 tys .To musi sie wszytko zwrocic ....

    To wszystko racja - na szczęście ktoś, kto ma sprawną klimę nie musi
    się tymi cenami przejmować bo nie jest konieczne okresowe wymienianie
    tego gazu ani oleju w szczelnej klimie. No chyba że przy naprawie...

  • 43. Data: 2010-07-17 18:29:41
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    > Raz, ze olej wypada co jakis czas wymienic a dwa, ze nie wiesz czy
    > czynnika i oleju masz wystarczajaco do prawidlowej pracy. To czy bylo
    > wszystko ok dowiesz sie dopiero po odciagnieciu.

    W starenkim MB W124 E320 z 1993 roku, ktory jeszcze u mnie jezdzi, czynnik i
    olej byly wymieniane raz. W 2003 roku. Po 10 latach uzytkowania. Do dzis
    dziala jak zloto.

  • 44. Data: 2010-07-17 18:45:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
> [...]
    >
    > W starenkim MB W124 E320 z 1993 roku, ktory jeszcze u mnie jezdzi,
    > czynnik i olej byly wymieniane raz. W 2003 roku. Po 10 latach uzytkowania.

    A z jakiej przyczyny dokonano tej wymiany?
    Straciłeś szczelność i gaz uciekł?

  • 45. Data: 2010-07-17 18:45:30
    Od: red <r...@r...com>

    On 2010-07-17 06:14:17 +0200, Pszemol said:

    > Nie. O szczelności układu przekonujesz się mierząc ciśnienie w układzie.

    Tylko przy "zdecydowanych" nieszczelnościach. Czasem niestety pojawiają
    się mikro nieszczelności, na badaniu ciśnienia w układzie nic Ci nie
    wyjdzie, pojeździsz 2-3 miesiące i czynnika już jest mniej - wtedy
    pozostaje śledzić lampą UV.

  • 46. Data: 2010-07-17 20:29:56
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    > A z jakiej przyczyny dokonano tej wymiany?
    > Straciłeś szczelność i gaz uciekł?

    Nie mam pojecia. Juz jakos slabo chlodzilo i w znajomym warsztacie na Staten
    Island mi wymienili ;) Kosztowalo to jakies grosze w porownaniu do tego ile
    kosztuje w PL. Od tej pory daje rade nawet w najwieksze upaly. Swoja droga,
    to to auto jest nie do zajechania, mimo ze robi jako wol roboczy.

  • 47. Data: 2010-07-17 21:04:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "red" <r...@r...com> wrote in message

> [...]
    > się mikro nieszczelności, na badaniu ciśnienia w układzie nic Ci nie
    > wyjdzie, pojeździsz 2-3 miesiące i czynnika już jest mniej - wtedy

    Nie doczytałeś. Mówiliśmy o przeglądzie działającej klimy.
    Kolega Mikołaj chciał sprawdzić czy ubyło czynnika czy nie
    metodą opróżnienia - nie jest to potrzebne gdy klima działa
    i ciśnienia są w porządku bo oznacza to że czynnika jest
    odpowiednia ilość. Ubytek czynnika powoduje bowiem
    spadek ciśnienia.

  • 48. Data: 2010-07-17 21:05:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > tego ile kosztuje w PL. Od tej pory daje rade nawet w najwieksze upaly.
    > Swoja droga, to to auto jest nie do zajechania, mimo ze robi jako wol

    Możliwe zatem że po 10 latach wykryto duży ubytek czynnika i uzupełniono
    go w profesjonalny sposób opróżniając klimę, wymieniając osuszacz
    i napełniając nowym czynnikiem.

  • 49. Data: 2010-07-17 21:34:51
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > No widzisz... I oleju też nie trzeba było zmieniać? No popatrz...

    Ba... widzialem nawet pracujace bez serwisu 30letnie lodowki... ale nadal to
    nie sa samochody.

    > Gdzie ten huk? Bo ja mam 2004 hondę gdzie bez zaglądania klima chodzi
    > jak ta lala już 7 rok i huku nie słyszę nigdzie. To jest norma.

    Mialem przez 8 lat E39 i nic nie robilem przy klimatyzacji - dzialala do
    konca. 20 lat temu bylem zdziwiony, kiedy znajomy zapytal mi sie co ile olej
    w silniku wymieniam... i o niczym to nie swiadczy. Mialem wiele samochodow i
    wiecej mialo uzupelniana/serwisowana klime bo w pewnym momencie przestawala
    chlodzic jak nalezy

    > Czy możesz mi podać wiarygodne źródło tej rewelacji?
    > O ile nie wyssałeś sobie tego z palca...
    > Osuszacza NIE WYMIENIA SIĘ.
    > Nie ma takiej potrzeby BO SYSTEM JEST SZCZELNY, kropka.
    > Jeśli system jest nieszczelny to się go naprawia i wtedy się
    > wymienia osuszacz na nowy, aby usunąć resztki wilgoci po naprawie.

    Poczytaj instrukcje do Fiata Multipli... lub poszperaj po sieci:

    "- Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?

    .. Filtr-osuszacz usuwa z układu klimatyzacji wilgoć oraz cząsteczki stałe,
    zabezpieczając sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniem i gwarantując
    optymalną wydajność chłodzenia.
    Część wilgoci z układu klimatyzacji jest wychwytywana przez filtr-osuszacz,
    który w systemach z dyszą rozprężną zamiast zaworu jest nazywany
    "akumulatorem". Element ten osiąga "punkt saturacji" po ok. dwóch latach
    działania. Jeśli filtr-osuszacz nie jest wymieniany regularnie, rosnąca
    zawartość wody w układzie doprowadzi do korozji wszystkich jego elementów. W
    następstwie tego procesu może dojść do znacznie zwiększonego zużycia układu
    i jego elementów. Może też dojść do zalodzenia zaworu rozprężnego, czego
    konsekwencją będzie uszkodzenie skraplacza i sprężarki.

    - W jaki sposób wilgoć może dostać się do układu klimatyzacji?

    .. Przewody przepuszczają parę wodną.
    .. Większość starszych, mineralnych olejów służących do smarowania sprężarek
    ma właściwości higroskopijne (wchłaniają wodę).
    Materiał, z którego wykonane są przewody elastyczne, wzmacniana włóknem
    syntetycznym mieszanka gumowa, nie ma jednorodnej gęstości. Przez miejsca o
    mniejszej gęstości czynnik chłodniczy absorbuje parę wodną z powietrza i
    jednocześnie sam wyparowuje. Większość starszych, mineralnych olejów
    służących do smarowania sprężarek to preparaty higroskopijne, które
    wzmacniają efekt wchłaniania wody poprzez niejednorodności struktury
    materiału przewodów elastycznych. "

    Mysle, ze spokojnie obalisz te argumenty przytaczajac wielkosc czasteczek z
    ktorych sa owe przewody wykonane itp ... :)

    Nie twierdze tez, ze "nabijanie" klimatyzacji nalezy robic co roku, jesli
    chlodzi to olac temat i jezdzic. Gorzej jak sie rozlozy kompresor i zasyfi
    caly uklad a nie daj aby byl to uklad podwojny - ja kiedys walczylem z
    zesrana klima w Chryslerze Town&Country. Zaczelo sie od nieszczelnosci na
    przednim parowniku, pozniej - jesienia kiedy klimatronic sam uzywal
    klimatyzacji podczas osuszania powietrza przy nawiewie na przednia szybe -
    zesral sie kompresor a pozniej to juz mialem dosc tego samochodu z tego
    powodu...

    Z jakiego powodu uklad rozszczelnil sie po 10 latach eksploatacji samochodu
    moge sie tylko domyslac...

    --
    Picasso

  • 50. Data: 2010-07-17 21:40:33
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Nie wiem dlaczego, Marcinie, ale jesteś w błędzie.
    > Odwiedzam rodzinę i przyjaciół w Polsce regularnie, conajmniej raz
    > do roku i wiem że F126p już nie jest królem polskich szos - dziś
    > królem jest 15-letni pasek przywieziony na lawecie z dojczlandu ;-)

    Znaczy sie, masz rodzine gdzies na scianie wschodniej..
    Jakas dziura pokroju Pisza?

    --
    Picasso