-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
ews2.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "P_ablo" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <i1peih$nub$1@inews.gazeta.pl>
<b...@c...googlegroups.com>
<4c407ef2$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
<i...@p...onet.pl>
<4c417589$0$17097$65785112@news.neostrada.pl>
<i...@p...onet.pl>
<4c4205df$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
<i...@p...onet.pl>
Subject: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
Date: Sun, 18 Jul 2010 11:39:45 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 112
Message-ID: <4c42cbe3$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.12.2.83
X-Trace: 1279445987 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17106 83.12.2.83:10246
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297992
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:i1sjlj.68g.0@poczta.onet.pl...
>
> I czym się Twoim zdaniem różnią od samochodu pod względem
> potrzeby wymiany oleju?
Nie ma potrzeby pisania o wymianie oleju, w samochodzach nikt o takiej
potrzebie nie pisze bo wymiana nastepuje przy wymianie osuszacza... Czy ty
tez wyraznie zaznaczasz w warsztacie zeby wymienili olej w silniku I
FILTR... ? Dla mnie jest oczywiste, ze przy wymianie oleju wymienia sie
rowniez filtr.
>> Mialem przez 8 lat E39 i nic nie robilem przy klimatyzacji - dzialala do
>> konca.
> I nie było huku? :-)
To sa wyjatki potwierdzajace regule...
> No ale nikt nie twierdzi inaczej. Jeśli klima utraciła szczelność to
> wymaga ona serwisu. I teraz jeśli klient sobie da wmówić że
> wyciek gazu na poziomie 10% rocznie jest "normalny" to potem
> co roku "serwisuje" klimę, zamiast raz i porządnie ją uszczelnić
> i mieć spokój na następne 10-20 lat.
Ta... nikt nie twierdzi, ze taki ubytek to norma ale ze wzgledu na to w
jakich warunkach taki uklad pracuje usterki/nieszczelnosci zdarzaja sie
znacznie czesciej i rutynowy przeglad przed sezonem powienien zostac
wykonany. Przynajmniej wlozenie sondy w parownik i zmierzenie czy
temperatura jest taka sama jak przed rokiem.
>> Poczytaj instrukcje do Fiata Multipli...
> Zacytowałbyś mi oryginalną instrukcję Fiata?
> Bardzo ciekaw jestem co Fiat napisał o swoim samochodzie.
Nie zacytuje, bo sprzedalem ten odkitirowy wozek :)
> Ten tekst brzmi jakbyś skopiował go z jakiejś witryny warsztatu
> robiącego przeglądy klimy... Wciskają klientowi kit nabijając sobie
> kiebzę.
Bo jest skopiowany z takiej wlasnie strony...
> układu pod wysokim ciśnieniem na zewnątrz to jednak przenikanie pary
> wodnej "pod prąd" olbrzymiego ciśnienia brzmi dla mnie jak bajka dla
> naiwnych klientów obliczona na otwieranie ich portfeli...
No to teraz negujesz dzialanie osmozy i odwroconej osmozy...
> Obawiam się że takie teorie biorą się z niedokładnego zrozumienia do
> czego tak naprawdę służy osuszacz w układzie klimatyzacji i stąd te
> bajki o przenikaniu wody do wnętrza ogólnie szczelnej klimy...
Oswiec minie po co jest ten osuszacz ktorego nie ma wogole w ukladach
klimatyzatorow stacjonarnych i lodowkach.
> Zaniedbanie nabijania klimy NIE ZAGRAŻA kompresorowi!
Oczywiscie... wyciek oleju wraz z czynnikiem niczym nie grozi. Zacieranie
sie kompresorow i caly przemysl z tym zwiazany to jakies bajki ze strefy
51...
Czy interesowałeś się kiedyś tym jak działa i jak zabezpieczona
> jest na wypadek awarii klima samochodowa? Pewnie nie, bo wiedziałbyś
> że kompresor jest bardzo dokładnie zabezpieczony na okoliczność
> rozszczelnienia klimy jak również na okoliczność nadmiernego jej nabicia.
> W systemie jest podwójny czujnik odłączający sprzęgło kompresora
> gdy ciśnienie jest za małe lub za duże i istnieje ryzyko jego uszkodzenia.
> Jak w klimie będzie za mało gazu to kompresor będzie się włączał
> na chwilkę po czym wyłączał. Gdy ubędzie jeszcze więcej gazu to
> się kompresor już nie włączy wcale. Nie ma ryzyka "rozłożenia się".
Ten czujnik nazywa sie presostatem, moga byc w ukladzie zamontowane 2
presostaty podwojne. Jeden na wysokim a drugi na niskim cisnieniu. Taki
podwojny presostat ma 2 pary zestykow wlaczajace sie przy odpowiednim
zakresie cisnien.
Na temat cisnien mam pewne doswiadczenie biorac pod uwage, ze przerobilem
niejedna sprezarke nurkowa do tankowania gazu ziemnego i dorobilem
odpowiednia automatyke na sterownikach PLC...
> Czy masz jakieś wyraźne powody aby łączyć te dwie awarie związkiem
> skutkowo przyczynowym?
> Bo był bity? :-)
To jest pijak i zlodziej bo kazdy pijak to zlodziej...
Ja to widze jako korozje ktora przezarla wymiennik w najcienszym miejscu.
Byc moze dlatego, ze w procesie produkcyjnym ktos akurat zagadal spawarke i
dala mniej spawu/lutu w tym miejscu...
Oczywiscie wedlug Ciebie byl tak bity, ze parownik pod konsola ulegl
rozszczelnieniu...
Podpowiedz mi jeszcze dlaczego w 99% stacje do serwisowania klimy proforma
wlewaja stary olej "do smieci" wazac go a czynnik jest wazony i
odseparowywany od oleju a pozniej wtlaczany spowrotem...
--
Picasso
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.10 11:51 Michał Baszyński
- 18.07.10 11:57 DoQ
- 18.07.10 17:02 news.mm.pl
- 18.07.10 17:06 news.mm.pl
- 18.07.10 17:53 Adam Adamaszek
- 18.07.10 20:07 J.F.
- 19.07.10 08:08 Mirek Ptak
- 19.07.10 09:47 news.mm.pl
- 19.07.10 10:04 Gabriel 'wilk
- 19.07.10 13:56 P_ablo
- 19.07.10 14:49 Piotrek
- 19.07.10 15:40 Piotr Czyż
- 19.07.10 17:00 Przemysław Czaja
- 19.07.10 17:04 Cavallino
- 19.07.10 20:21 news.mm.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=