  • 1. Data: 2011-05-04 10:16:33
    Temat: Ile trwa u Was taka operacja?
    Od: "jerzynka" <j...@o...pl>

    Mysle ze to odpowiednia grupa bo mimo wszystko tyczy sie sprzetu.
    Chodzi mi o to ile na waszych komputerach trwa nastepujaca operacja.
    Mam duza grafike w 4 plikach rar ktore po rozpakowaniu tworza jeden wielki
    plik 3,2GB.
    Ile zajmuje u Was rozpakowanie tych plikow i zapisanie ich w postaci
    gotowego pliku?
    Chodzi mi raczej o wynik na wspolczesnych maszynach tzn. cos swiezszego niz
    PIV 1.4GHz
    Moj rar pokazal dosc dziwny czas dlatego chce porownac. Sadzilem ze takie
    operacje trwaja
    sporo krocej, moze z moim kompem jest jednak cos nie tak.

  • 2. Data: 2011-05-04 10:28:05
    Temat: Re: Ile trwa u Was taka operacja?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-04 12:16, jerzynka wrote:
> [...]
    > operacje trwaja
    > sporo krocej, moze z moim kompem jest jednak cos nie tak.

    Gdzie pliki?

    Nie można tak teoretyzować tylko i wyłącznie wielkością, wydajnośc przy
    rozpakowywaniu zależy nie tylko od CPU, ale również od stopnia
    kompresji, szybkości/liczby dysków w systemie itp.

    Przy 3.2GB i jednym dysku docelowym (tzn nie raid) nie osiagniesz
    lepszego czasu niz 30-40s (to ok 90-100MB/s transferu)

  • 3. Data: 2011-05-04 10:31:01
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Chodzi mi raczej o wynik na wspolczesnych maszynach tzn.
    > cos swiezszego niz PIV 1.4GHz

    IMVHO przy tutaj wydajnosc zalezy zdecydowanie
    bardziej od dyskow niz procesora.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 4. Data: 2011-05-04 13:17:31
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > operacje trwaja
    > sporo krocej, moze z moim kompem jest jednak cos nie tak.

    Wszystko zależy od stopnia kompresji i innych szczegółów, nawet od formatu
    pliku wewnątrz archiwum.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2011-05-04 13:21:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jerzynka" 4...@n...home.net.pl

    > Ile zajmuje u Was rozpakowanie tych plikow i zapisanie ich w postaci gotowego
    pliku?

    Wyniki mogą być zupełnie różne, bo zależą od:

    -- szybkości procesora
    -- metody i stopnia kompresji (od algorytmu)
    -- a może nawet od szybkości dysku, jeśli to delikatna kompresja

    Kompresja filmu DVD do pewnego formatu na Athlonie
    półgigahercowym zajmowała mi kiedyś kilka dni. :)
    (dzień to inaczej doba -- 24 godzin) Tam szybkość
    dysków była nieistotna, ale w szybkiej (i słabej)
    kompresji szybkość dysku może mieć jedyny wpływ. :)

    Pojmuję, że film był poddawany kompresji stratnej,
    a RAR daje bezstratną.

    W kompresji NTFS zasadniczą rolę w czasie -- odgrywa
    jednak szybkość dysku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-05-04 15:58:35
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "jerzynka" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wielki plik 3,2GB.
    > Ile zajmuje u Was rozpakowanie tych plikow i zapisanie ich w postaci

    Tyle, na ile dyski pozwalają.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2011-05-04 23:52:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" iprt3c$c8o$...@n...onet.pl

    > Tyle, na ile dyski pozwalają.

    Spakuj w cwany sposób z dużym stopniem kompresji
    a zauważysz, że to może trwać. Tak BTW mocnej
    kompresji -- polecam KGB. :)

    http://www.pobieralnia.pl/plik-1475-kgb-archiver.htm

    Czasami szybkość dysku nabiera znaczenia -- bo szarpany jest mocno SWAP.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-05-05 16:22:33
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:ipsos3$ac6$1@inews.gazeta.pl...
    > Spakuj w cwany sposób z dużym stopniem kompresji
    > a zauważysz, że to może trwać. Tak BTW mocnej
    > kompresji -- polecam KGB. :)
    >
    > http://www.pobieralnia.pl/plik-1475-kgb-archiver.htm

    Z ciekawosci przetestowałem KGB (ekstremalny stopien),
    porównałem z 7zip (LZMA2 Ultra 64MB)
    i wygrał 7zip (4% mniejszy plik i 20x szybciej).

    W kompresji jakiego typu danych jest taki dobry KGB?

  • 9. Data: 2011-05-05 16:22:36
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > http://www.pobieralnia.pl/plik-1475-kgb-archiver.htm
    > Czasami szybkość dysku nabiera znaczenia -- bo szarpany jest mocno SWAP.

    Ale tu mówimy o ROZpakowywaniu i to w dodatku RAR'a

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2011-05-05 17:24:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "m7marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > porównałem z 7zip (LZMA2 Ultra 64MB)
    > i wygrał 7zip (4% mniejszy plik i 20x szybciej).
    > W kompresji jakiego typu danych jest taki dobry KGB?

    Ale tu nie chodziło o lepszą i szybszą kompresję tylko o cwaną ;)

    --
    Irokez