eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle prądu powinien jeść Seicento?Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
  • Data: 2012-04-11 22:28:04
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

    > kogutek <s...@g...pl> napisał(a):
    >
    > > jerzu <t...@i...pl> napisał(a):
    > >
    > > > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
    > > > <s...@g...pl> wrote:
    > > >
    > > > chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym?
    > > > Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?
    > > >
    > > > Cały kogutek...
    >
    > > Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
    > > ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
    > > kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
    > > świeci dalej.
    > Zapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania"
    > > Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś.
    >
    > Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie
    > Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.
    >
    > > W alternatorach
    > > wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
    > > Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to
    > się
    >
    > Znów bredzisz.
    >
    > Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym
    > przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania.
    > Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia
    > (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest
    > szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
    > >
    > > Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci
    > > wtedy kiedy powinna świecić.
    >
    > Powtarzasz swoją bajeczkę.
    >
    > Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje
    > płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
    > (Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
    > Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
    > napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod
    > górkę").
    > Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani
    > lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z
    > regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
    > albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd
    > przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza
    > fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
    > Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
    > od ilości wypitego soku.
    > Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
    > Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej")....
    > Wmak
    >
    >
    Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych
    ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co
    lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
    najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
    temperatura uczy pokory.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: