-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Date: Wed, 11 Apr 2012 18:34:42 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 61
Message-ID: <jm4is2$9p9$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
<1586066820$20120410123137@squadack.com>
<4f840dd4$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<4895342359$20120410124350@squadack.com>
<4f84110a$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
<5563952596$20120410130738@squadack.com>
<4f8488b9$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
<jm247n$5rv$1@usenet.news.interia.pl> <jm2dut$65m$1@inews.gazeta.pl>
<v...@4...com>
<jm472k$2m2$1@inews.gazeta.pl>
<a...@4...com>
<jm4e46$1p7$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1334169282 10025 172.20.26.236 (11 Apr 2012 18:34:42 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Apr 2012 18:34:42 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 94.75.91.13
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443765
[ ukryj nagłówki ]kogutek <s...@g...pl> napisał(a):
> jerzu <t...@i...pl> napisał(a):
>
> > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
> > <s...@g...pl> wrote:
> >
> > chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym?
> > Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?
> >
> > Cały kogutek...
> Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
> ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
> kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
> świeci dalej.
Zapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania"
> Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś.
Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie
Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.
> W alternatorach
> wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
> Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to
się
Znów bredzisz.
Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym
przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania.
Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia
(wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest
szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
>
> Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci
> wtedy kiedy powinna świecić.
Powtarzasz swoją bajeczkę.
Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje
płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
(Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod
górkę").
Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani
lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z
regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd
przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza
fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
od ilości wypitego soku.
Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.12 22:28 kogutek
- 11.04.12 22:40 Artur Maśląg
- 11.04.12 23:50 Wmak
- 12.04.12 01:07 kogutek
- 12.04.12 01:29 J.F
- 12.04.12 10:27 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=