    From: " Wmak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Date: Wed, 11 Apr 2012 18:34:42 +0000 (UTC)
    <jm247n$5rv$1@usenet.news.interia.pl> <jm2dut$65m$1@inews.gazeta.pl>
    <v...@4...com>
    <jm472k$2m2$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...com>
    <jm4e46$1p7$1@inews.gazeta.pl>

    kogutek <s...@g...pl> napisał(a):

    > Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
    > ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
    > kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
    > świeci dalej.
    Zapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania"
    > Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś.

    Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie
    Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.

    > W alternatorach
    > wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
    > Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to
    się

    Znów bredzisz.

    Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym
    przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania.
    Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia
    (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest
    szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.

    > Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci
    > wtedy kiedy powinna świecić.

    Powtarzasz swoją bajeczkę.

    Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje
    płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
    (Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
    Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
    napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod
    górkę").
    Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani
    lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z
    regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
    albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd
    przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza
    fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
    Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
    od ilości wypitego soku.
    Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
    Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej")....
    Wmak