    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Date: Wed, 11 Apr 2012 17:13:43 +0000 (UTC)
    <jm247n$5rv$1@usenet.news.interia.pl> <jm2dut$65m$1@inews.gazeta.pl>
    <v...@4...com>
    <jm472k$2m2$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...com>

    jerzu <t...@i...pl> napisał(a):

    > Cały kogutek...

    jasne że cały a nie półmózg. Opisałeś sytuację nie mającą żadnego związku z
    tematem. Spierdoliło Ci się ładowanie i się lampka zapaliła że nie ładuje. Tak
    jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
    ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
    kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
    świeci dalej. Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. W alternatorach
    wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
    Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to się
    nie zapala. Przepalenie żaróweczki jest mało prawdopodobne. Ale jak alternator
    ma słuszny przebieg to mogła się skończyć szczotka. W czasie jazdy można to
    zidentyfikować tylko po tym że światła robią się coraz ciemniejsze i nie
    rozjaśniają się po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobrazić sobie że jak jest
    jedna kontrolka sygnalizująca czy układ złożony z kilku podzespołów jest
    sprawny to może różnie sygnalizować różne uszkodzenia. Nie mam pojęcia czy
    takie świecenie lampki ładowania było zamierzone czy wyszło przy okazji. Jak
    się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci wtedy
    kiedy powinna świecić. Jeśli idzie o naprawę to nie ma żadnego znaczenia która
    skończyła się pierwsza bo i tak nie sprzedają samych szczotek tylko całe
    moduły. Ciekawe czy jesteś w stanie ogarnąć tyle wiedzy na raz.