  • 11. Data: 2009-09-24 12:59:11
    Temat: Re: Ile pozyje silnik 582cm ktory cale zycie spedza na 6000-6500 obr/min.
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    "zbigi"

    > Jezeli tylko spokojnie go rozgrzewasz,

    Nie rozgrzewam go. Uruchamiam, dopinam kurtke i wyprowadzam na droge, co
    razem trwa moze z minute.
    Potem jade 4.5km do autostrady predkosciami rzedu 50km/h. (3k-4k rpm)
    A potem ogien.

    > to tego rodzaju jazda nie jest dla niego niczym zabojczym a wrecz
    > przeciwnie :)

    Wysokie obroty = wyzsze cisnienie oleju i lepsze smarowanie?
    To ze czeste start-stop nie sa zdrowe tez slyszalem.

    Znaczy dam mu ostro ognia na zimno? Ten problem u mnie nie istnieje.

    > Na pytanie, ile przebiegu jeszcze mu zostalo, mozna w przyblizeniu
    > odpowiedziec, ze spokojnie jeszcze 3...4 razy tyle. A nie zdziwilbym sie
    > gdyby spokojnie doszlo do 200tysiecy km.

    Ok. Uspokoiles mnie.

    > To mogla byc melasa zmieniajaca sie we fruktoze ;)

    Tak sobie pomyslalem ze cukier, ale te nitki cuchna ohydnie. Bardzo jestem
    ciekaw co to jest, ale posmakowac chyba sie nie odważe. Sabotaz? Moze
    dlatego byl na sprzedaz?
    Kupilem wklad (pompa, filtr, plywac) i po klopocie

    --
    Michal
    FJS600, Szkocja.

  • 12. Data: 2009-09-24 13:33:33
    Od: Magic <m...@w...pl>

    michal pisze:
    > "zbigi"

    > Nie rozgrzewam go. Uruchamiam, dopinam kurtke i wyprowadzam na droge, co
    > razem trwa moze z minute.
    > Potem jade 4.5km do autostrady predkosciami rzedu 50km/h. (3k-4k rpm)

    Czyli rozgrzewasz. Przez te 4.5km to on spokojnie złapie optymalną temp
    ro pracy.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 13. Data: 2009-09-24 19:55:40
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com> napisal w wiadomosci
    > Witam ponownie,
    >
    > Tak chcialem zapytac jakie sa skutki uzywania silnika tylko na jednych
    > obrotach.

    Ja Tobie na to pytanie odpowiem tak:

    Jezdze singlem, dosc wyzylowanym jak na swoja klase - czerwone pole od 8.5
    tys.
    Licznik napedza przednie kolo wiec liczy sie tylko to co z niego zczyta,
    kiedy tylne robi przebiegi przynajmniej dwa razy wieksze poniewaz 90% jego
    pracy to teren a w terenie wiadoo jak jest - jedziesz niby 20km/h na 2 biegu
    a silnik ryczy na 8tys jak nie lepiej- bo tylne kolo kopie; i kopie tak do
    5tki

    Mam w tej chwili na tym przednim kole 30tys km i wlasnie robie remont
    silnika - wymieniam tlok, korbowod i przy okazji wszystko co sie da.
    Po tym przebiegu i warunkach w jakich pracowal silnik - a pracowal ciezko -
    nikasyl cylindra jest w stanie dubci niemowlecia:)

    Reasumujac - LC4 z relanym przebiegiem silnika w granicach 60tys wymaga
    wlasnie takich zabiegow servisowych - ale to co on przezywa jest
    przynajmniej 5cio krotnie wieksza katusza niz jazda z jednostajnymi obrotami
    na autostradzie.

    Radza sie nie martwic tak niskim rpzebiegiem i smigacdalej:)
    Wazne zeby dbac o sprzet a bedzie jezdzil.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 14. Data: 2009-09-25 06:21:41
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > O silnikach z mechanicznymi regulatorami (odsrodkowymi chyba) sie tak
    > mowilo, z.e jedne obroty im szkodza, ze sie cze;s'ci zuzywaja; w tym
    > samym miejscu.

    W samolotach widziałem taką tabliczkę, by unikać stałych obrotów.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2009-09-25 20:35:15
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Piotr Rezmer napisał(a):

    > W samolotach widziałem taką tabliczkę, by unikać stałych obrotów.

    Moze chodzilo o sklonnosc do zacierania sie automatu nastawy skoku
    smigla? Bo raczej nie o sam silnik.

  • 16. Data: 2009-09-28 14:08:09
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > Po tym przebiegu i warunkach w jakich pracowal silnik - a pracowal ciezko -
    > nikasyl cylindra jest w stanie dubci niemowlecia:)

    Uratuje Cie tylko jesli przyznasz, ze specjalnie tak napisales.....

  • 17. Data: 2009-09-28 19:17:06
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

    Uzytkownik <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Uratuje Cie tylko jesli przyznasz, ze specjalnie tak napisales.....

    No ma sie rozumic;)

  • 18. Data: 2009-09-28 19:17:07
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>