  • 11. Data: 2010-08-15 13:48:33
    Temat: Re: Ile powinien trzymać UPS
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2010081511552200@grush.one.pl...

    > Wymieniać należy *akumulator*. Tak co rok mniej więcej.

    No nie przesadzaj. Jakiś badziew masowy z allegro 3 lata mi wytrzymał
    (oryginał APC 5lat)

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2010-08-15 14:39:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.08.2010 15:48, Irokez pisze:

    > No nie przesadzaj. Jakiś badziew masowy z allegro 3 lata mi wytrzymał
    > (oryginał APC 5lat)

    Masz szczęście -- albo UPSy APC bardziej oszczędzają akumu-
    latory. W swoich dwóch Orvaldi muszę wymieniać mniej więcej
    co półtora roku, inaczej UPS wyłącza się prawie zaraz po za-
    niku zasilania. Może te UPSy są marne, ale z drugiej stronie
    przy cenie jakichś 40 zł za akumulator raz na półtora roku
    bardziej się opłacało oszczędzić 400 zł na UPSie ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 13. Data: 2010-08-15 14:44:26
    Od: wuwuzela <w...@a...pl>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> [...]
    > przy cenie jakichś 40 zł za akumulator raz na półtora roku
    > bardziej się opłacało oszczędzić 400 zł na UPSie ;)

    Szczerze? To wolalem wydac 90 pln na aku i miec problem z glowy na
    kolejne 3 lata :) Tak wiem, ze sumarycznie oszczedzilec 10 zlotych ale
    ja oszczedzilem jedno odlaczanie i rozkrecanie upsa :) Za dyche, uwazam,
    ze warto :D

  • 14. Data: 2010-08-15 18:20:24
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > przy cenie jakichś 40 zł za akumulator raz na półtora roku
    > bardziej się opłacało oszczędzić 400 zł na UPSie ;)

    APC Smart ma 2 akumulatory, więc jakbym miał dwa co rok...
    Inna sprawa, że zdecydowanie Smart dłużej działa od Back'a który ma jeden
    akumulator. Bardziej zaawansowana elektronika, która niestety po wyłaczeniu
    z panela ciagnie nadal 20W z sieci.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2010-08-15 19:24:32
    Od: "prorok" <p...@t...nie.adres>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > zdiagnozować i wymienić. UPS musi działać conajmniej tak długo zebyś
    > pozamykał wszystko co potrzebujesz, i wyłączył kompa. jak jesteś leniwy
    > / wygodny to musisz mieć duzego upsa. Tak jak ja na przykład, z
    > 2godznnym zapasem energii :)

    Pozamykać to jeszcze bym zdążył gdybym zaczął zamykac gdy tylko zabraknie
    napięcia, ale zdarza się że prąd jest znowu gdy komputer juz jest wyłączony.
    Dobrze byłoby jeszcze trochę poczekać czy nie będzie znowu prądu. 5 minut to
    niewiele, przydałoby się z 30, baterie na laptopach działają dłużej, co
    prawda mniejszy komputer zużywa mniej prądu, ale z drugiej strony wystarczy
    porównać wage baterii do laptopa i UPS, przy takiej wielkości i wadze
    oczekiwałbym długiej pracy.