eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle paliwa potrzeba dla świateł ;-)Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
    Date: Thu, 10 Nov 2011 00:09:57 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 81
    Message-ID: <j9evca$lie$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <j99ahm$psj$1@news.task.gda.pl> <j99b7t$2pk$1@node2.news.atman.pl>
    <j99bgd$r02$1@news.task.gda.pl> <j99bl3$44q$1@news.dialog.net.pl>
    <j99d7a$uj7$1@news.task.gda.pl> <j99dtg$2pk$3@node2.news.atman.pl>
    <2...@p...pl> <j99kb9$532$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1320878283 22094 149.156.186.66 (9 Nov 2011 22:38:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 22:38:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 111109-1, 2011-11-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412279
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:

    > więcej, około 0,2. Napisał że 88 kW i pali 7,5 litra. Dla 88kW potrzeba
    > pod 10
    > litrów na godzinę.

    88kW i 10 l paliwa na 1 godzinę. kogutek a uwzględniłeś prędkość średnią,
    baaaa - masę pojazdu, opory ruchu, sprawność "paliwowa" silnika (nie wiem
    jak to się konkretnie nazywało, ale chodzi i jednostkowe zużycie paliwa w f.
    obciążenia - jakbyś chciał to mogę Ci odszukać). A tak wogóle to nie
    rozumiem jednostki l/godz. - chyba chodzi Ci o zużycie w f. mth.

    > Łatwo to policzyć bo znana jest wartość opałowa benzyny.
    > 7,5 litra to 60kWh.

    tyle że jak jedziesz z v. średnią miastową np. 20 km/h to z drugiej strony w
    trasie również zużyjesz 7,5 ale przyjedzisz dłuższy dystans (bo v. średnia
    wzrośnie) więc proszę Cię nie zamieniaj zużycia paliwa na funkcję energii bo
    to jest bez sensu w kwestii eksploatacji. Pokaż mi jakąś publikację gdzie
    dokonywane takie translacje jednostek.

    > Tyle można uzyskać jak spalić paliwo ze stu procentową
    > sprawnością. I z taką się spala w silniku.

    No to teraz kogutek pojechałeś. Paliwo w żadnym silniku nie spala się z 100%
    sprawnością. Gdyby tak było to nie mielibyśmy emisji węglowodorów (które są
    wynikiem niespalonego paliwa+wyskiej temp. spalania) i innych cząstek
    stałych (w ZS-ach). Dużo czytam twoich postów. Pamiętam kiedyś się
    kłóciliśmy i jak widać myślałem że się poprawiłeś ale nadal masz braki.

    > Ale na pracę mechaniczną zamienia
    > się z tego od kilku do trzydziestu kilku procent.

    Do tego jeszcze odejmij sprawność napędu, zresztą przy jeździe w mieście
    ciężko określić sprawność przy ciągłej zmianie obciążenia.

    > Według
    > mnie samochód z silnikiem benzynowym eksploatowany w mieście może mieć
    > średnią
    > sprawność z 12-15 procent. Sporo mocy potrzebuje żeby się sam kręcił, na
    > zasilanie pompy oleju, pompy wody, pokonanie oporów ruchu. Na oko ze dwa
    > kilowaty dla silników do 1000 z trzy kilowaty pomiędzy 1000 a 2000
    > pojemności.
    > To mocy mechanicznej zostaje 88x0,15 - 2,5=10kW. Litr na kilowata
    > wychodzi.
    > Inaczej nie chce. Sprawność alternatora jest w okolicach 50%. To daje
    > ponad
    > 0,2 litra na 0,11kWh. Kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest cirka
    > jebałt 10 razy droższa niż z gniazdka. Oczywiście mogłem się pomylić. Ale
    > nie
    > więcej niż 20% i do końca nie wiadomo w którą stronę.

    Tutaj przyznam szczerze nie liczyłem ale przy jeździe ze *stałą* prędkością
    ok. 60 km/h dla auta o masie 1200 kg będzie może 10 kW. Inaczej ma się
    sprawa przy pełnym obciążeniu Weźmy taki wykres z hamowni np. 1.9 TDI który
    ma dla 2000 obr powiedźmy 350 Nm przy *pełnym obciążeniu* na IV biegu ma ok.
    95 bhp -
    http://imageshack.us/f/825/superbwykreschipprivlq.jp
    g/
    (linie pogrubione to chip) wykres wrzucam jaki mam pod ręką - nie chcę
    reklamowac tej firmy.

    Jak jedziesz w mieście to nie zawsze masz buta na maxa - a już w
    szczególności na IV biegu...no chyba że slimaczysz...ale o to Ci nie
    podjerzewam.
    Na I biegu (mam na myśli starty ze świateł) przy 2000obr. będziesz miał
    trochę więcej Nm a więc więcej bhp...aczkolwiek gadanie ile auto ma mocy
    jest nielogiczne bo wówczas silnik jest zbyt mało obciążony gdyż wysoka
    wartość przełożenia I biegu w znaczny sposób *odciąża* silniki - czemu tak
    twierdze ? Prosty przykład : wjeżdzasz na górę rowerem na I lub na np. IV
    zębatce -kiedy będą Cię nogi bardziej boleć (bardziej obciążone) -
    oczywiście na IV zębatce.

    W każdym razie nadal nie uwzględniasz masy auta w obliczeniach - ale mnie to
    wisi bo podawanie zużycia paliwa i przeliczanie na jednostkę energii jest
    beznadziejne i beznsensowne - i ta uwaga dot. wszystkich w tymże wątku.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: