-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
ail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
Date: Thu, 10 Nov 2011 00:09:57 +0100
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 81
Message-ID: <j9evca$lie$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <j99ahm$psj$1@news.task.gda.pl> <j99b7t$2pk$1@node2.news.atman.pl>
<j99bgd$r02$1@news.task.gda.pl> <j99bl3$44q$1@news.dialog.net.pl>
<j99d7a$uj7$1@news.task.gda.pl> <j99dtg$2pk$3@node2.news.atman.pl>
<2...@p...pl> <j99kb9$532$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1320878283 22094 149.156.186.66 (9 Nov 2011 22:38:03 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 22:38:03 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
X-Antivirus: avast! (VPS 111109-1, 2011-11-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412279
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:
> więcej, około 0,2. Napisał że 88 kW i pali 7,5 litra. Dla 88kW potrzeba
> pod 10
> litrów na godzinę.
88kW i 10 l paliwa na 1 godzinę. kogutek a uwzględniłeś prędkość średnią,
baaaa - masę pojazdu, opory ruchu, sprawność "paliwowa" silnika (nie wiem
jak to się konkretnie nazywało, ale chodzi i jednostkowe zużycie paliwa w f.
obciążenia - jakbyś chciał to mogę Ci odszukać). A tak wogóle to nie
rozumiem jednostki l/godz. - chyba chodzi Ci o zużycie w f. mth.
> Łatwo to policzyć bo znana jest wartość opałowa benzyny.
> 7,5 litra to 60kWh.
tyle że jak jedziesz z v. średnią miastową np. 20 km/h to z drugiej strony w
trasie również zużyjesz 7,5 ale przyjedzisz dłuższy dystans (bo v. średnia
wzrośnie) więc proszę Cię nie zamieniaj zużycia paliwa na funkcję energii bo
to jest bez sensu w kwestii eksploatacji. Pokaż mi jakąś publikację gdzie
dokonywane takie translacje jednostek.
> Tyle można uzyskać jak spalić paliwo ze stu procentową
> sprawnością. I z taką się spala w silniku.
No to teraz kogutek pojechałeś. Paliwo w żadnym silniku nie spala się z 100%
sprawnością. Gdyby tak było to nie mielibyśmy emisji węglowodorów (które są
wynikiem niespalonego paliwa+wyskiej temp. spalania) i innych cząstek
stałych (w ZS-ach). Dużo czytam twoich postów. Pamiętam kiedyś się
kłóciliśmy i jak widać myślałem że się poprawiłeś ale nadal masz braki.
> Ale na pracę mechaniczną zamienia
> się z tego od kilku do trzydziestu kilku procent.
Do tego jeszcze odejmij sprawność napędu, zresztą przy jeździe w mieście
ciężko określić sprawność przy ciągłej zmianie obciążenia.
> Według
> mnie samochód z silnikiem benzynowym eksploatowany w mieście może mieć
> średnią
> sprawność z 12-15 procent. Sporo mocy potrzebuje żeby się sam kręcił, na
> zasilanie pompy oleju, pompy wody, pokonanie oporów ruchu. Na oko ze dwa
> kilowaty dla silników do 1000 z trzy kilowaty pomiędzy 1000 a 2000
> pojemności.
> To mocy mechanicznej zostaje 88x0,15 - 2,5=10kW. Litr na kilowata
> wychodzi.
> Inaczej nie chce. Sprawność alternatora jest w okolicach 50%. To daje
> ponad
> 0,2 litra na 0,11kWh. Kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest cirka
> jebałt 10 razy droższa niż z gniazdka. Oczywiście mogłem się pomylić. Ale
> nie
> więcej niż 20% i do końca nie wiadomo w którą stronę.
Tutaj przyznam szczerze nie liczyłem ale przy jeździe ze *stałą* prędkością
ok. 60 km/h dla auta o masie 1200 kg będzie może 10 kW. Inaczej ma się
sprawa przy pełnym obciążeniu Weźmy taki wykres z hamowni np. 1.9 TDI który
ma dla 2000 obr powiedźmy 350 Nm przy *pełnym obciążeniu* na IV biegu ma ok.
95 bhp -
http://imageshack.us/f/825/superbwykreschipprivlq.jp
g/
(linie pogrubione to chip) wykres wrzucam jaki mam pod ręką - nie chcę
reklamowac tej firmy.
Jak jedziesz w mieście to nie zawsze masz buta na maxa - a już w
szczególności na IV biegu...no chyba że slimaczysz...ale o to Ci nie
podjerzewam.
Na I biegu (mam na myśli starty ze świateł) przy 2000obr. będziesz miał
trochę więcej Nm a więc więcej bhp...aczkolwiek gadanie ile auto ma mocy
jest nielogiczne bo wówczas silnik jest zbyt mało obciążony gdyż wysoka
wartość przełożenia I biegu w znaczny sposób *odciąża* silniki - czemu tak
twierdze ? Prosty przykład : wjeżdzasz na górę rowerem na I lub na np. IV
zębatce -kiedy będą Cię nogi bardziej boleć (bardziej obciążone) -
oczywiście na IV zębatce.
W każdym razie nadal nie uwzględniasz masy auta w obliczeniach - ale mnie to
wisi bo podawanie zużycia paliwa i przeliczanie na jednostkę energii jest
beznadziejne i beznsensowne - i ta uwaga dot. wszystkich w tymże wątku.
Pozdr.
--
Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=