  • 121. Data: 2020-01-20 13:45:20
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 12:42, Iguan_007 pisze:

    > kiedy nikt go nie che.
    >
    > Kwestia czasu. Tesla juz weszla. Teraz jest kilka projektow elektrowni
    szczytowo-pompowch dla ktorych niska cena w ciagu dnia jest zacheta. Pomijam, ze
    jeszcze 10-15 lat temu martwilismi sie wysokimu cenami i popytem w poludnie. Teraz
    ceny w poludnie sa blisko tych nocnych

    Dużym popytem w godzinach pracy to martwiliśmy się za komuny
    jak działały piece hutnicze. Te najnowsze były na prąd.
    Nie działają już prawie trzydzieści lat.

    Pozdrawiam

  • 122. Data: 2020-01-20 13:49:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Iguan_007,

    Monday, January 20, 2020, 9:02:42 AM, you wrote:

    > Najwyrazniej jednak nie przeczytales
    > Póki co nie ma szans aby było inaczej
    > Czego nie rozumiesz w fakcie, ze ofety OZE sa duzo ponizej cen pozostalych
    elektrowni?

    Po uwzględnieniu kar za CO2 dla innych elektrowni i dopłat za brak CO2
    od OZE...

    Pisanie o cenie energii i kosztach budowy OZE w oderwaniu od kosztów
    budowy i eksploatacji magazynów energii (których na razie jest za
    mało) to demagogia.
    Jeśli OZE mają zastąpić tradycyjną energetykę, to muszę zapewnić
    niemal 100% dostępność energii a tego nie zrobi się bez jej
    magazynowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 123. Data: 2020-01-20 13:59:13
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Kris
    >Ja twierdze że OZE póki co są droższe a rzekłbym nawet że ekonomicznie nieopłacalne.

    Sa tansze. Nie wiem jak jeszcze moge to jasniej napisac

  • 124. Data: 2020-01-20 14:06:29
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Roman,
    >Jak policzysz dostępność, to jednak węglowa wychodzi znacznie taniej.

    Podalem linki do kosztow - wychodzi taniej
    >Koszt obsługi - żebyś się nie zdziwił, jak drogie są pod tym względem
    elektrownie słoneczne.

    Sa bajecznie tanie. Nie masz kosztow transportu wegla, wywozu popiolu, kosztow
    ekologicznych, zalogi mechanikow, oczyszczalni wody, pekajacych od goraca rur,
    wymiany filtrow itd.

    >A ile idealnie czystej wody potrzeba...
    A to ciekawostka. Napisz mi wiecej bo ostatnio odwiedzalem elektrownie PV gdzie kurzy
    sie jak diabli a wody brak. Jezdzi automatyczne ramie ze szczotkani zmiata kurz.
    Widziales, za to stacje do oczyszczania wody w elektrowni weglowej?

  • 125. Data: 2020-01-20 14:07:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 13:59:15 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
    > Kris
    >
    > Sa tansze.
    A głupie Niemce elektrownie węglową własnie uruchamiają;)

    >Nie wiem jak jeszcze moge to jasniej napisac

    A całkiem przypadkowo tam gdzie zwiększa się udział OZE to ludziom rachunki za prąd
    wzrastają;)

  • 126. Data: 2020-01-20 14:13:42
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Kris,

    >A głupie Niemce elektrownie węglową własnie uruchamiają;)
    Na dlugo?
    https://www.google.com.au/amp/s/www.latimes.com/worl
    d/europe/la-fg-germany-coal-power-20190126-story.htm
    l%3f_amp=true

    >A całkiem przypadkowo tam gdzie zwiększa się udział OZE to ludziom rachunki za prąd
    wzrastają;)

    Tak jak i za gaz, mieszkanie czy benzyne. Na ile jest to kwestia OZE to juz nie jest
    takie oczywiste skoro u mnie spadaja wlasnie ze wzgledu na tania energie z PV.

  • 127. Data: 2020-01-20 14:38:18
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Zanim każdego Kowalskiego stać będzie na samochód elektryczny minie co
    > najmniej pokolenie.

    Jak będzie rynek wtórny, to może będzie stać.

  • 128. Data: 2020-01-20 14:57:00
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 16:51, Marcin N pisze:

    > A ile kosztuje rodzinny samochód elektryczny z zasięgiem 500 km i szybką
    > ładowarką? 200 tys? 250?

    to prawda - dzisiaj wyboru nie ma za dużego, ale wygląda na to że w
    ciągu kilku lat to się zmieni (chyba że producenci aut stwierdzą że
    szybkie ładowanie w miejskim aucie jest zbędne - jak Apple z MMSami(?)
    czy Android na starcie z podstawowymi funkcjami dostępnymi w Symbianie..)

    Lukasz

  • 129. Data: 2020-01-20 15:36:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 14:06, Iguan_007 pisze:

> [...]
    ekologicznych, zalogi mechanikow, oczyszczalni wody, pekajacych od goraca rur,

    Bo ty liczyć nie potrafisz.
    Z elektrowni słonecznej masz prąd tylko wtedy kiedy słońce świeci.
    Więc musisz doliczyć coś tak drogie jak elektrownie szczytowo-
    pompowe, lub utrzymywać dodatkowo węglowe.
    I teraz policz co wyjdzie taniej jak musisz dostarczyć prąd całą dobę
    a nie tylko w południe.
    Ty uważasz rozmówców za idiotów i opierasz się o cenę prądu tylko
    z pory dnia kiedy ona jest najmniej potrzebna więc jest najtańsza.

    Pozdrawiam

  • 130. Data: 2020-01-20 15:57:59
    Od: p...@g...com

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 13:13:36 UTC+1 użytkownik MF napisał:

> [...]
    > powiedzenia i widzę, że światowa moc zainstalowana to jakiś nieliczący
    > się margines <https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tidal_power_s
    tations>.

    > System energetyczny musi zapewnić energię nawet w pochmurny, bezwietrzny
    > dzień po długim okresie suszy. System energetyczny oparty o OZE musiałby
    > mieć jakąś niewyobrażalną rezerwę, żeby krajowy system energetyczny nie
    > padł przy zbiegu niekorzystnych warunków. Nikt nie zgodzi się na 20.
    > stopnie zasilania jak w PRL-u, żeby mu regularnie prąd wyłączali z braku
    > słońca czy wiatru. Wyżej dupy nie podskoczysz.

    Energię można magazynować mechanicznie, pod czy nad ziemią. A moc zależna jest tylko
    od tego ile betonu obciążeń jesteś w stanie wyprodukować. Patrząc na nowe stadiony...
    sporo. Tylko jakoś się takich "akumulatorów" nie buduje. Mimo iż potrafią latami
    utrzymywać energię wiele metrów nad ziemią ;)