-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
Date: Fri, 29 Mar 2024 06:48:13 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uu5kmu$jr$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <uturpp$pvc$1$chmurka8@news.chmurka.net>
<1dij7q81vhvdl$.1jddh9syplobn.dlg@40tude.net>
<ututid$pvd$2$chmurka8@news.chmurka.net>
<f...@4...net>
<utvcn2$cet$2$chmurka8@news.chmurka.net>
<1gfqbf7d0lhon.4rpc2ijsiqno$.dlg@40tude.net>
<uu3fe2$l57$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<uu3mcp$l56$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: d97-181.icpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 29 Mar 2024 05:48:15 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="635";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:QaA1o1ZLEaVeS8zprdZw85HUv9E=
sha256:W7+Eokz1vk7jYr+GCEXt9ze9bcNsURxnPf+S4aUpV8Q=
sha1:3wp97ymAT+I8fZqB6q7AHVs8M64=
sha256:GwYhv/UWY87XXYNkTcvlU8pyQEvKA42s8KrFxzxwf1I=
X-Antivirus: Avast (VPS 240328-4, 28.3.2024), Outbound message
In-Reply-To: <1...@4...net>
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2720456
[ ukryj nagłówki ]W dniu 28-03-2024 o 16:18, J.F pisze:
> On Thu, 28 Mar 2024 13:04:41 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 28-03-2024 o 12:47, J.F pisze:
>>> On Thu, 28 Mar 2024 11:05:53 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:
>>>>> On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:
>>>>>> W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
>>>>>>> Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
>>>>>>> Ale Saaba jeszcze pamiętasz?
>>>>>>
>>>>>> Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)
>>>>>
>>>>> Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?
>>>>
>>>> Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
>>>> europejską znaną markę.
>>>> Inne śladowo.
>>>
>>> A to kwestia marki, czy europejskich/unijnych wymogów, przepisów,
>>> tudzież chinskich standardów?
>>
>> Skoro te dwie sobie radzą, a reszta nie bardzo, to chyba nie jest kwesta
>> niczego innego?
>
> Volvo ma starą europejską fabrykę, i europejskich projektantów.
Nijak to się nie przekłada na chińskie elektryki które się sprzedają.
Pod marką Polestar są takie same, ale już nie chcą się sprzedawać.
>
> Sam wiesz, że tani samochód się sprzeda, ale w Unii wymaga czystego
> silnika (elektryka nie dotyczy), przyzwoitego wyniku zderzeniowego,
> teraz troche wyposażenia dodatkowego, dość drogich badań
> homologacyjnych, chyba spełnienia paru unijnych norm jakościowych/CE,
> a klient:
> -też ma pewne wymagania,
> -może podejrzanym okiem patrzec na chinską markę ... i powstrzymać się
> przed większym wydatkiem.
Dokładnie to ostatnie sugeruję.
>
>>> Bo sam kupiłes Kia, Hyundaia, Nissana - więc co chyba nie kwestia
>>> europejskiej marki?
>> To już uznane marki.
>> Ale wcześniej pracowały na to ze 20 lat.
>
> Daewoo w Polsce pracował rok :-)
I dlatego nigdy nie był uważany za markę oferującą dobre samochody.
> Koszta też pewne są, bo trzeba zacząc ekspansję ogolno europejską
> ... no ale chinski rynek moze nawet większy.
Jest już zapchany.
A oni chcą więcej sprzedawać.
>>> Być może elektryki są jakies inne i tu mała fabryczka moze przetrwać.
>>
>> Ale to mogłoby być tylko w formie znaczka i paru extrasów do chińskiego
>> produktu.
>
> Owszem, ale gdzie tu wtedy zysk dla nas?
W tej formie nie ma, ale też koszty niewielkie.
A można wymusić lokalizację części składowych, choćby częściową.
>> Czasem trzeba wyłożyć, zeby później spijać frukta.
>> Tak jak na atom.
>
> No ale gdzie tu frukta, jesli fabryczka ma być ostatecznie
> chinska
W tym co z niej zostanie w formie podatków i zarobków polskich
pracowników lub kooperantów.
Podstawy muszę tłumaczyć?
, lub zbankrutuje ?
>
> No cóż, moze i fabryka w chińskich rękach przynosi państwu zysk.
> Podatki drobne wpływają, ludzie mają pracę, ich podatki wpływają,
> pieniądze wydają, więc inni mają pracę ...
Dokładnie o to idzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.24 06:51 Cavallino
- 29.03.24 14:59 Budzik
- 31.03.24 11:47 Janusz
- 31.03.24 12:49 Janusz
- 02.04.24 06:59 J.F
- 02.04.24 13:33 Janusz
- 02.04.24 18:09 r...@k...pl
- 02.04.24 18:09 r...@k...pl
- 02.04.24 21:08 Akarm
- 02.04.24 21:13 Akarm
- 04.04.24 10:44 J.F
- 04.04.24 10:51 J.F
- 04.04.24 19:22 _Master_
- 04.04.24 19:26 _Master_
- 04.04.24 20:50 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=