-
Data: 2024-03-29 06:48:13
Temat: Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 28-03-2024 o 16:18, J.F pisze:
> On Thu, 28 Mar 2024 13:04:41 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 28-03-2024 o 12:47, J.F pisze:
>>> On Thu, 28 Mar 2024 11:05:53 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:
>>>>> On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:
>>>>>> W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
>>>>>>> Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
>>>>>>> Ale Saaba jeszcze pamiętasz?
>>>>>>
>>>>>> Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)
>>>>>
>>>>> Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?
>>>>
>>>> Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
>>>> europejską znaną markę.
>>>> Inne śladowo.
>>>
>>> A to kwestia marki, czy europejskich/unijnych wymogów, przepisów,
>>> tudzież chinskich standardów?
>>
>> Skoro te dwie sobie radzą, a reszta nie bardzo, to chyba nie jest kwesta
>> niczego innego?
>
> Volvo ma starą europejską fabrykę, i europejskich projektantów.
Nijak to się nie przekłada na chińskie elektryki które się sprzedają.
Pod marką Polestar są takie same, ale już nie chcą się sprzedawać.
>
> Sam wiesz, że tani samochód się sprzeda, ale w Unii wymaga czystego
> silnika (elektryka nie dotyczy), przyzwoitego wyniku zderzeniowego,
> teraz troche wyposażenia dodatkowego, dość drogich badań
> homologacyjnych, chyba spełnienia paru unijnych norm jakościowych/CE,
> a klient:
> -też ma pewne wymagania,
> -może podejrzanym okiem patrzec na chinską markę ... i powstrzymać się
> przed większym wydatkiem.
Dokładnie to ostatnie sugeruję.
>
>>> Bo sam kupiłes Kia, Hyundaia, Nissana - więc co chyba nie kwestia
>>> europejskiej marki?
>> To już uznane marki.
>> Ale wcześniej pracowały na to ze 20 lat.
>
> Daewoo w Polsce pracował rok :-)
I dlatego nigdy nie był uważany za markę oferującą dobre samochody.
> Koszta też pewne są, bo trzeba zacząc ekspansję ogolno europejską
> ... no ale chinski rynek moze nawet większy.
Jest już zapchany.
A oni chcą więcej sprzedawać.
>>> Być może elektryki są jakies inne i tu mała fabryczka moze przetrwać.
>>
>> Ale to mogłoby być tylko w formie znaczka i paru extrasów do chińskiego
>> produktu.
>
> Owszem, ale gdzie tu wtedy zysk dla nas?
W tej formie nie ma, ale też koszty niewielkie.
A można wymusić lokalizację części składowych, choćby częściową.
>> Czasem trzeba wyłożyć, zeby później spijać frukta.
>> Tak jak na atom.
>
> No ale gdzie tu frukta, jesli fabryczka ma być ostatecznie
> chinska
W tym co z niej zostanie w formie podatków i zarobków polskich
pracowników lub kooperantów.
Podstawy muszę tłumaczyć?
, lub zbankrutuje ?
>
> No cóż, moze i fabryka w chińskich rękach przynosi państwu zysk.
> Podatki drobne wpływają, ludzie mają pracę, ich podatki wpływają,
> pieniądze wydają, więc inni mają pracę ...
Dokładnie o to idzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.24 06:51 Cavallino
- 29.03.24 14:59 Budzik
- 31.03.24 11:47 Janusz
- 31.03.24 12:49 Janusz
- 02.04.24 06:59 J.F
- 02.04.24 13:33 Janusz
- 02.04.24 18:09 r...@k...pl
- 02.04.24 18:09 r...@k...pl
- 02.04.24 21:08 Akarm
- 02.04.24 21:13 Akarm
- 04.04.24 10:44 J.F
- 04.04.24 10:51 J.F
- 04.04.24 19:22 _Master_
- 04.04.24 19:26 _Master_
- 04.04.24 20:50 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-03-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-03-21 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-21 Re: Co po KK-200? (Przypadki szczególne ponad 15 lat) [Islandzka matka/ministra ustąpiła]