-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw206.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
Date: Thu, 28 Mar 2024 16:18:08 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1...@4...net>
References: <uturpp$pvc$1$chmurka8@news.chmurka.net>
<1dij7q81vhvdl$.1jddh9syplobn.dlg@40tude.net>
<ututid$pvd$2$chmurka8@news.chmurka.net>
<f...@4...net>
<utvcn2$cet$2$chmurka8@news.chmurka.net>
<1gfqbf7d0lhon.4rpc2ijsiqno$.dlg@40tude.net>
<uu3fe2$l57$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<uu3mcp$l56$1$Cav@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: aagw206.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagw206.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.206";
logging-data="15354";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:ajGTC7pc8piY9yVBtlYpHVpNkQ4=
sha256:ZBpmvBD5Tc4JfZ2I+WQp0wPApguHrwaVgq3gHKdTFnY=
sha1:cIp4sSPnbGJuwkvre5X9ByPFC3I=
sha256:tOUhzsb6oJv2BfEaZwIJt7bSyShGrnaKxRA02CjjX9c=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2720436
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 28 Mar 2024 13:04:41 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 28-03-2024 o 12:47, J.F pisze:
>> On Thu, 28 Mar 2024 11:05:53 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:
>>>> On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:
>>>>> W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
>>>>>> Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
>>>>>> Ale Saaba jeszcze pamiętasz?
>>>>>
>>>>> Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)
>>>>
>>>> Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?
>>>
>>> Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
>>> europejską znaną markę.
>>> Inne śladowo.
>>
>> A to kwestia marki, czy europejskich/unijnych wymogów, przepisów,
>> tudzież chinskich standardów?
>
> Skoro te dwie sobie radzą, a reszta nie bardzo, to chyba nie jest kwesta
> niczego innego?
Volvo ma starą europejską fabrykę, i europejskich projektantów.
Sam wiesz, że tani samochód się sprzeda, ale w Unii wymaga czystego
silnika (elektryka nie dotyczy), przyzwoitego wyniku zderzeniowego,
teraz troche wyposażenia dodatkowego, dość drogich badań
homologacyjnych, chyba spełnienia paru unijnych norm jakościowych/CE,
a klient:
-też ma pewne wymagania,
-może podejrzanym okiem patrzec na chinską markę ... i powstrzymać się
przed większym wydatkiem.
>> Bo sam kupiłes Kia, Hyundaia, Nissana - więc co chyba nie kwestia
>> europejskiej marki?
> To już uznane marki.
> Ale wcześniej pracowały na to ze 20 lat.
Daewoo w Polsce pracował rok :-)
Cena czyni cuda ... plus np dobra gwarancja.
Ale wtedy i jakość musi być dobra, aby producent nie zbankrutował.
Koszta też pewne są, bo trzeba zacząc ekspansję ogolno europejską
... no ale chinski rynek moze nawet większy.
>>> Natomiast, jeśli przy okazji powstałaby fabryka Geely w Polsce, to gra i
>>> tak mogła być warta świeczki.
>>
>> Tylko ze fabrykę Geely możemy załatwić na kilka innych sposobów,
>> nie trzeba do tego izery.
>
> Zobaczymy.
Jak się nie będziemy starać, to nie załatwimy.
A na ile rządowi chce się starać ... trudno powiedzieć.
W sumie ... teren pod fabrykę już jest ...
>> Hm, w sumie ... jak by tak nakłonić Geely do zainwestowania
>> w fabrykę izery, wyciągnać pieniądze z KPO, a za 10 lat
>> sprzedać im w cholerę ... nie dało się, czy Tusk nie chciał?
> No właśnie o czymś takim mówię.
>
>>> Jak nie będziemy mieli udziału w trwającej konwersji energetyki i
>>> elektromobilności, to zawsze będziemy tylko biadolić jak to jest źle.
>>
>> Być może elektryki są jakies inne i tu mała fabryczka moze przetrwać.
>
> Ale to mogłoby być tylko w formie znaczka i paru extrasów do chińskiego
> produktu.
Owszem, ale gdzie tu wtedy zysk dla nas?
Może Tusk załatwił, ze pieniądze mogą pójsc na ważniejsze cele,
a Geely ... sie dogadamy, albo nie ...
>>> A zarabiać na niej będą inni.
>> Lepiej dokładać? :-)
> Czasem trzeba wyłożyć, zeby później spijać frukta.
> Tak jak na atom.
No ale gdzie tu frukta, jesli fabryczka ma być ostatecznie
chinska, lub zbankrutuje ?
No cóż, moze i fabryka w chińskich rękach przynosi państwu zysk.
Podatki drobne wpływają, ludzie mają pracę, ich podatki wpływają,
pieniądze wydają, więc inni mają pracę ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.24 16:34 J.F
- 28.03.24 17:59 Budzik
- 28.03.24 19:13 _Master_
- 28.03.24 19:15 _Master_
- 28.03.24 19:19 _Master_
- 28.03.24 19:24 _Master_
- 28.03.24 20:43 J.F
- 29.03.24 06:48 Cavallino
- 29.03.24 06:51 Cavallino
- 29.03.24 14:59 Budzik
- 31.03.24 11:47 Janusz
- 31.03.24 12:49 Janusz
- 02.04.24 06:59 J.F
- 02.04.24 13:33 Janusz
- 02.04.24 18:09 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo