  • 71. Data: 2013-04-09 19:48:47
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Statystyki francuskie, które pokazywał Nowak w TV przy "narodowym
    > programie stawiania fotoradarów" pokazywały wyraźnie, że radary niczego
    > nie poprawiają.

    Pamietam to, jakis dziennikarz zwrocil na to uwage.

    sz.

  • 72. Data: 2013-04-09 19:50:28
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Trzeba być debilem by sądzić, że rząd nie ma prostszych i sprawniejszych
    > metod by dołożyć kilka groszy do budżetu.

    To jest właśnie bardzo prosta i sprawna metoda na sciagniecie kasy i niczego
    nie musisz tlumaczyc, wszak chodzi o "bezpieczenstwo" i dyskusja zamknieta.
    Tylko jesli chodziloby o bezpieczenstwo rozwiazano by to w inny sposob i
    nie zakladanoby odpowiednich wplywow. Proste i sprawne.
    Ja nie jestem do konca przeciwny FR ale powinny byc stawiane tam gdzie sa
    potrzebne, czyli niebezpieczne skrzyzowania, szkoly itp. bo napieprzanie zza
    krzaka 1000fotek/h na 3 pasmowej jezdni to jest zwyczajny skok na kase co
    widac i cale szczescie wiekszosci nie trzeba tego tlumaczyc.

    sz.

  • 73. Data: 2013-04-09 20:42:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Apr 2013 18:46:43 +0200 osobnik zwany Arbiter
    napisał:

    > U?ytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:kjv4hg$f3v$2@news.task.gda.pl...

    > w Czechach 10 lat temu by?o takie polowanie o jakim sie jeszcze w Polsce
    > nie my?li

    albo w Austrii. Susarka wystawiona przez dziurkę w betonowym przystanku

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2013-04-09 20:43:55
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-09 19:04, Ergie pisze:
    > Bo jeśli myślisz, ze większość społeczeństwa chce płacić 40% podatku po
    > to aby garstka ludzi mogła jeździć 110 zamiast 90 to się mylisz.

    Myślisz że za pół roku Twoje pracy nic się więcej nie da wskórać?
    Myślisz że tak potworna redystrybucja jest szczytem możliwości "państwa"
    w XXI wieku?

  • 75. Data: 2013-04-09 21:21:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Apr 2013 19:34:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Nie wiem co pokazywał Nowak i nie wiem co widziałaś - znam za to te
    > statystyki i kiedyś o tym pisałem. System automatycznego nadzoru nad
    > ruchem drogowym we Francji (wdrożony zdaje się w 2004 - tak, FR i cała
    > reszta) sprawdził się doskonale - wypadkowość spadła niemal natychmiast
    > o kilkadziesiąt procent, a dochód z systemu był dość znaczący.

    A potrafisz podac link do corocznych statystyk francuskich ?

    Nie mowie nie, ale co innego cos pisac, a co innego podac zrodla.

    J.

  • 76. Data: 2013-04-09 21:44:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Apr 2013 13:38:20 +0200, z napisał(a):
    > Opłaca się raka wcześnie zdiagnozować i nie wydawać kupy szmalu na
    > kosztowne operacje beznadziejnych przypadków.
    > Czysty rachunek biznesowy. Tylko trzeba mieć oczy żeby to dostrzec.
    > O ratowaniu podatnika dla dobra budżetu nie wspominając ;-)

    Jakiego podatnika ? Mlodego, ktory bedzie jeszcze 20 lat zarabial,
    emeryta, czy renciste na zasilku ?

    Kosztowna operacja ... ile tam, 20rh ?
    A jak dzieki niej skrocisz zycie o 10 lat, to pomysl jaka to
    oszczednosc :-)

    J.

  • 77. Data: 2013-04-09 21:54:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-09 21:21, J.F. pisze:

    > A potrafisz podac link do corocznych statystyk francuskich ?
    >
    > Nie mowie nie, ale co innego cos pisac, a co innego podac zrodla.

    Kiedyś podawałem - myślisz, że chce mi się szukać po raz kolejny
    tych samych rzecz po n+ latach kolejnych? Z Polonezem też mi się już
    znudziło szukać tego, co już podawałem. Liczbę FR w Niemczech i we
    Francji też już podawałem. Wyniki TÜV w zakresie średnich przebiegów
    samochodów w Niemczech też podawałem. Poprawę bezpieczeństwa przy
    stosowaniu zestawów hands-free do komórek podobnie. Wypadkowość z
    tytułu spożycie w Polsce i w EU też. Jak zresztą wiele innych rzeczy.

    Daruj - nie chce mi się po raz kolejny. Teraz już niech sobie
    niedowiarki same szukają.

  • 78. Data: 2013-04-09 22:03:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Apr 2013 12:27:27 +0200, Ergie napisał(a):
    > Nie chodzi o zysk, ale o to że mieliśmy jedne z najgorszych statystyki
    > umieralności w wyniku wypadków drogowych.

    Uwazaj ... bo oprocz tego ze smiertelnosc na drogach mamy ogolnie
    wysoka, to stosunek do ilosci wypadkow tez jest wysoki.
    Ale ... Niemcy maja wypadkow 10 razy wiewcej niz my ... to nie jest
    mozliwe, wiec oni po prostu byle co nazywaja wypadkiem, a wtedy
    "smiertelnosc w wyniku wypadkow" jest niska.

    (no ale trzeba przyznac ze tam ginie na drogach mniej wiecej tyle samo
    co u nas, a kraj jednak 2xludniejszy)

    > Zobowiązaliśmy się je poprawić
    > Nie przypominam sobie byśmy się zobowiązali do poprawy statystyk
    > umieralności na raka i nie wiem czy mamy je kiepskie czy dobre.

    Do tybunalu stanu tego ktory sie tak zobowiazal :-)

    Poza tym poprawiac mozna na rozne sposoby. Zbudowac autostrady, kupic
    smiglowce celem szybszego transportu, kupic tomografy do szpitali,
    dobudowac po dwa pasy do drog, albo nawet dac 10 tys doplaty tym
    ktorzy zezlomuja 15-letni samochod i kupia nowy, 5-gwiazdkowy.

    I mozna tez wystapic o unijne dofinansowanie na te programy, a potem
    powiedziec ze nie moglismy dotrzymac zobowiazan, bo oni nie sypneli
    groszem :-)

    J.

  • 79. Data: 2013-04-09 22:21:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.04.2013 16:38, Marcin N wrote:

    > W tym wypadku TAK. Nie przypominam sobie ani jednego wypadku na
    > estakadzie od początku jej zbudowania. To prosty prawie 3 kilometrowy
    > odcinek drogi. W dodatku niezwykle malowniczy.
    >
    > http://goo.gl/maps/qxOYs

    http://lmgtfy.com/?q=wypadek+na+estakadzie+kwiatkows
    kiego

    Poza tym na tym niestety polega poprawa bezpieczeństwa - trzeba tłuc
    ilościowo tak, żeby ludzie _realnie_ bali się dostania mandatu. Tylko
    wtedy wejdzie im w nawyk jazda spokojniej i tylko wtedy będzie szansa,
    że nie będą jechać szybko w miejscach gdzie to jednak nie jest bezpieczne.

    Michoo

  • 80. Data: 2013-04-09 22:29:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Apr 2013 21:54:49 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Kiedyś podawałem - myślisz, że chce mi się szukać po raz kolejny
    > tych samych rzecz po n+ latach kolejnych?

    Trzeba bylo sobie zapisac.

    Bo ja tez cos znalazlem:
    http://www.fiafoundation.org/publications/Documents/
    road_safety_in_france.pdf

    i tam ciekawe rzeczy mozna wyczytac:
    -nie tylko w FR zainwestowano, ale tez w alkomaty.
    -gdzies tam sie zmienila definicja smiertelnego wypadku (smierc w
    czasie 6 lub 30 dni od zdarzenia), co zmienia rezultat o ok 10%.

    -ilosc wypadkow spadla znaczaco juz pod koniec 2002 roku, podczas gdy
    FR ruszyly aktywnie rok pozniej. Nie ma jak to dobra propaganda (*1)

    -system wystawil 4.2 mln mandatow w 2005r ... czyli kierowcy nadal
    jezdzili za szybko, a ilosc wypadkow i tak spadla.

    -przed tymi dzialaniami ilosc wypadkow systematycznie spadala, w
    rownym tempie od ~1975.

    J.